בהוראת בית המשפט

עיריית אלעד נכנעה: פורסמו אזורי הרישום לסמינרים

עיריית אלעד נכנעה להחלטת בית המשפט המחוזי בירושלים ופרסמה הבוקר את אזורי הרישום לסמינרים: "תלמידות באזור העליון יתקבלו לסמינר 'דרכי חנה', תלמידות מאזור התחתון יתקבלו לסמינר 'לדעת חכמה'" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
ללום ופרוש (צילום: יוסי זמיר ויעקב נחומי - פלאש 90)

עיריית אלעד נכנעה להחלטת בית המשפט המחוזי בירושלים ופרסמה הבוקר (חמישי) את אזורי הרישום לסמינרים בעיר. כך שהבנות הלומדות בחלק העליון של העיר ילמדו בסמינר 'דרכי חנה', הבנות המתגוררות באזור התחתון של העיר ילמדו בסמינר 'לדעת חכמה'. החלטת בית המשפט הגיעה בעקבות מאבקו של יו"ר עמותת 'נוער כהלכה' עו"ד יואב ללום.

בהודעת הפרסום של המחלקה המשפטית בעיריית אלעד נכתב: "החלוקה לשיבוץ תלמידות בסמינרים לבוגרות בית יעקב תהיה חלוקה אזורית. תלמידות מבית הספר בית יעקב באזור העליון באלעד יתקבלו לסמינר "דרכי חנה". כלומר הסמינר "דרכי חנה" יהיה מוזן מתלמידות בית הספר בית יעקב באזור העליון באלעד.

"תלמידות מבית הספר בית יעקב באזור התחתון באלעד יתקבלו לסמינר "לדעת חכמה". כלומר הסמינר "לדעת חכמה" יהיה מוזן מתלמידות בית הספר בית יעקב באזור התחתון של העיר".

אך עמוד אחרי פרסום העירייה, פורסם מכתבם של גדולי ישראל, בראשות ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, המתנגדים לרישום בשיטת הרישום אזורי: "ידוע מקדמת דנא הנזק החינוכי העלול להיגרם לתלמידות מרישום אזורי לתיכונים. לכן הננו מגלים דעתנו בזה כי אין להורים לרשום את בנותינו לתיכונים שהרישום בהם הוא רישום אזורי".

עו"ד יואב ללום אמר הבוקר ל"כיכר השבת": "חבל מאוד ששרוליק פרוש צריך את בית המשפט והוראותיו כדי להפעיל את סמכויותיו בכדי למנוע את הפגיעה בבנות העיר אלעד ובכדי למנוע אפליה".

כזכור, בהחלטה שקיבל השופט אברהם רובין, הוא מורה לעירייה לפרסם מודעות מתקנות על הרישום בנוסח שהיא קבעה, שיבוץ תלמידות בסמינרים לפי חלוקה אזורית.

השופט הוסיף וקובע, כי כל עוד לא יפורסמו המודעות המתקנות, תיקנס העירייה בסכום של 1,000 שקלים ליום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר