"מסוכן ובעייתי"

סערת הדרת החרדים בגבעת שמואל הגיעה לכנסת • צפו

הדרת החרדים בגבעת שמואל והסערה שפרצה בעקבות חשיפת "כיכר השבת" הגיעה אמש לכנסת • ח"כ דב חנין שהציג את ההצעה לסדר הזהיר כי מדובר בצעד מסוכן (חרדים)

(צילום: ערוץ הכנסת; צילום תמונה: הדס פרוש - פלאש 90)

מליאת הכנסת דנה אמש (רביעי) בהצעה לסדר בנושא הדרת החרדים מהפארקים בגבעת שמואל, שעות ספורות לאחר שפורסם ב"כיכר השבת" הפתרון שהציע יו"ר ש"ס השר אריה דרעי בשיחה עם ראש עיריית גבעת שמואל יוסי ברודני, לפיו הפארקים ייפתחו לכולם למעט חלק מהמתקנים שיוקצו עבור התושבים.

מי שהגישו את ההצעה לסדר, בעקבות חשיפת ההדרה ב"כיכר השבת", היו חברי הכנסת משה גפני, ינון אזולאי, דב חנין ועיסאווי פריג', אך למעט דב חנין יתר הח"כים לא נכחו במליאה כך שהוא עלה להציג את ההצעה לסדר.

"אני קראתי בדאגה גדולה ובצער גדול את הפרסומים שהיו על כך שעיריית גבעת שמואל קיבלה החלטה לחלק לתושבים שלה כרטיסים שבעזרתם הם יוכלו להיכנס לפארקים העירוניים במהלך שלושה שבועות בתקופת הקיץ, תקופת בין הזמנים", פתח ח"כ דב חנין. "בעקבות הפרסום הזה התפרסמו גם כל מיני ידיעות נוספות שהסבירו שהמטרה של המהלך הזה של עיריית גבעת שמואל היא למנוע כניסה לפארקים האלה של תושבים שאינם גרים בעיר. עוד התפרסם, שהמטרה העיקרית היא הילדים והתושבים וההורים הסמוכים מהעיר בני ברק.".

"אני גם קראתי בצער גדול, שסביב העניין הזה היו גם פרסומים נגד חרדים ומילות גנאי כלפי חרדים", המשיך ח"כ חנין, "הדבר הזה, אדוני, סגן שר הפנים, אם הוא אכן נכון, הוא חמור ביותר. קודם כל מדובר בעבירה על החוק. אנחנו כאן בכנסת העברנו – הייתה לי הזכות, יחד עם חבר הכנסת גפני אגב - הצעת חוק שקובעת בצורה מפורשת שפארקים עירוניים, אי אפשר להגביל את הכניסה אליהם לתושבי עיר.

"אם אנחנו נתחיל להגביל את הכניסה לפארקים בגבעת שמואל לתושבי גבעת שמואל כי גבעת שמואל משקיעה בפארקים, מחר אנחנו נגביל את הכניסה לפארק הלאומי ברמת גן לתושבי רמת גן, ואת השימוש בכיכר רבין בתל אביב לתושבי תל אביב, לאן נגיע?".

ח"כ דב חנין הוסיף כי "הפארקים הם רכוש ציבורי ועירייה לא יכולה להגביל את השימוש ברכוש הציבורי הזה לשימוש התושבים שלה בלבד. ואם מדובר בהדרת תושבים חרדים, זה דבר מסוכן ובעייתי במיוחד".

הדרת החרדים • חשיפת 'כיכר השבת' >>

"בהחלט יכול להיות שתושבים וילדים חרדים מבני ברק מגיעים לגבעת שמואל, כי מה לעשות, בני ברק היא עיר צפופה מאוד. אם היו בה יותר פארקים, אני בטוח שהתושבים היו שמחים שהילדים שלהם יבלו ליד הבית. אבל כיוון שאין מספיק פארקים בבני ברק, מגיעים - וזה מצוין - לפארקים מסביב. וטוב שמגיעים לפארקים, ואסור לעירייה לנקוט באיזשהו אמצעי שמונע מאנשים להיכנס ולהשתמש בפארקים האלה", טען ח"כ חנין.

לסיום הוא אמר: "אני פונה אליך, אדוני, סגן שר הפנים, להנחות על בדיקה מעמיקה של העניין הזה, של הפרשה הזאת. ואני מקווה שבעקבות הבדיקה אתם גם, במידת הצורך, תנקטו אמצעים כדי למנוע את הדבר הזה.

"אני רוצה רק משפט אחרון לומר לך אדוני היושב-ראש. אני רואה קשר הדוק בין הפרקטיקה הפסולה הזאת לבין חוק הלאום שעכשיו נדון אצלנו. עכשיו חוק הלאום בכלל רוצים להציע הפרדות וסגירות ואלה יהיו יישובים סגורים לאלה, ואלה יישובים סגורים לאלה. אני מקווה שלפחות תנועת ש"ס, שהגיעה עם אג'נדה של מאבק למען השקופים ולמען כל הציבורים המוחלשים בישראל, תתנגד לחוק המסוכן הזה כי מחר בבוקר לא רק את הפארקים יסגרו בפני אזרחים חרדים, יסגרו גם יישובים שלמים. תודה רבה".

סגן שר הפנים משולם נהרי שהשיב להצעה לסדר, מתח ביקורת על הח"כים שנעדרו ואמר: "אני רוצה לומר לך דב, שאתה ייצגת את אלה שהיו צריכים לבוא גם כן ולהציג את הנושא, ייצגת אותם בכבוד. אני חושב שנושא כזה חשוב, הם היו צריכים להיות פה ולהציג את הדברים. אתה נשארת ואני מבין את הכאב ואת האי נוחות, במיוחד בימים האלה שמגיעים למצבים כאלה של הדרה. כל הדרה היא לא טובה".

לאחר מכן פירט נהרי את הסיכום אליו הגיעו השר אריה דרעי וראש עיריית גבעת שמואל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר