נתניהו הורה לזמן את שגריר אירופה לנזיפה

נציג האיחוד האירופי ניסה לפעול כנגד חוק הלאום אותו מקדם נתניהו ועורר את חמת נתניהו כשפנה לח"כים וניסה לשכנע נגד החוק. "אינם מבינים שישראל מדינה ריבונית" (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: איתי בן און, לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו, הנחה את מנכ"ל משרד החוץ לזמן לשיחת נזיפה שנייה את שגריר האיחוד האירופי בישראל, עמנואל ז'ופרה, ששוחח בימים האחרונים עם חברי כנסת מהליכוד והתבטא נגד חוק הלאום אותו מקדמת הממשלה.

מלשכת נתניהו נמסר כי הוא מתכוון לנקוט צעדים נוספים. "לא די בזה שהאיחוד האירופי מממן עמותות שחותרות נגד מדינת ישראל ומממנות בנייה בלתי חוקית, כעת הוא מתערב בחקיקה ישראלית. כנראה שאינם מבינים שישראל היא מדינה ריבונית", נמסר.

על פי הדיווחים, צוטט אחד מחברי הכנסת שעמם שוחח ז'ופרה, אמר כי "החוק מרחיק את ישראל מהנורמות המקובלות במדינות הדמוקרטיות. הוא מפלה קבוצות - במיוחד את ערביי ישראל - ופוגע בערכים שמדינת ישראל מנסה להקרין".

חבר הכנסת שצוטט בדיווח אמר עוד, כי השגריר מטעם האיחוד האירופי הפנה את תשומת לבם של חברי הכנסת לסעיף 7ב' בחוק - שעניינו התיישבות נפרדת - ורמז כי אירופה מצפה מישראל לעצור את הליך החקיקה.

נתניהו אמר היום כי הוא מקווה להעביר בקרוב את חוק הלאום בכנסת. בטקס האזכרה הממלכתי לזאב ז'בוטינסקי בהר הרצל הוסיף נתניהו, כי "שמירת האיחוד הלאומי שלנו במולדתנו - העיקרון הזה הוא מה שמנחה אותנו בחוק הלאום. נמשיך להבטיח את זכויות הפרט והקבוצה, אבל זכויות יש גם לרוב, והרוב מכריע".

מהאיחוד האירופי נמסר בתגובה: "אנו לא מתייחסים לשיחות פרטיות שהשגריר מקיים באופן שגרתי במסגרת עבודתו עם מגוון בני שיח בשורה של נושאים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר