הסיעתא דשמיא של רה״מ

ההישג של נתניהו: פוטין מרחיק את איראן

כתב 'כיכר השבת', ישראל כהן, הצטרף לנסיעתו המדינית של ראש הממשלה בנימין נתניהו, למוסקבה וחזר מלא רשמים וגם התפעלות מהצפייה מקרוב בהתנהלותו המדינית (טור, מדיני)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

ביומיים האחרונים נלוויתי למסעו המדיני של ראש הממשלה בנימין נתניהו במוסקבה בפגישתו עם הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין.

הביקור נתן לי לחזות בהצצה מן הצד ולהיחשף במקצת לפעילותו המדינית של ראש הממשלה בנימין נתניהו החושפת את כישוריו המדיניים והביטחוניים.

כבר בתחילת הפגישה עם הנשיא פוטין, דיבר ראש הממשלה באופן ישיר ללא ניסיון לטשטש, על האירוע בו ישראל יירטה כטב״מ שהגיע מסוריה והבהיר בנחרצות, כי ישראל תגן על גבולותיה ללא מורא וללא חשש.

נדמה שבמוסקבה אוהבים את השפה של ביבי, מבינים אותה טוב והמסר נופל על אוזניים קשובות.

אנחנו לא רק מדברים, אנחנו פועלים וכולם מבינים את זה, הסביר זאת בתדרוך פקיד ישראלי בכיר.

אם עד לפני מספר חודשים, סברו רבים (בעיקר בשמאל ובתקשורת), כי חופש הפעולה האווירי של ישראל בסוריה ייפגע וכי רוסיה תציב למדינת ישראל גבולות וקווים אדומים, התברר, כי לא מיניה ולא מקצתיה.

ישראל פועל בחופשיות רבה ומנצלת את העליונות האווירית שלה בעוצמה רבה.

בכשרון דיפלומטי רב מהלך ראש הממשלה בין הטיפות וגורם לרוסים להשתלב במערך האינטרסים של ישראל. "במקום שהאינטרסים של הצדדים יתנגשו, הרי שהם מצטלבים ופועלים בהרמוניה", מסביר זאת גורם מדיני בכיר.

לדבריו, האינטרס של הרוסים הנו המשך יציבותו של משטר אסד ואילו האינטרס הישראלי הוא הרחקת ואף סילוק האיראנים משטח סוריה. נתניהו גורם לאינטרסים להשתלב וכולם חפצים בהמשך שיתוף הפעולה שמועיל לכל הצדדים.
בניגוד לטענות של גורמים שונים, בהם הסנטור לינדזי גראהם, הרי שנתניהו הבהיר, כי הוא מתואם במקביל באופן מלא עם בת הברית הטבעית הגדולה של ישראל, ארצות הברית והכל נעשה בהרמוניה מופלאה.

אין ספק, הכבוד הבינלאומי הרב לו זוכה נתניהו ועל כך תעיד שורת המנהיגים המשחרים לפתחו, לצד התבונה והניסיון מסייעים בעת הזאת לביטחון המדינה ואזרחיה.

העובדה שהרוסים הרחיקו את האיראנים מקו הגבול, מוכיחה שהפעילות הענפה של ראש הממשלה בנושא עובדת וכי במצב הרגיש שנוצר, אין ספק כי הוא האיש הנכון במקום הנכון ובזמן הנכון.

הכל בסופו של דבר הוא סיעתא דשמיא וההשגחה העליונה מסובבת הכל.

העובדה שלצד נתניהו, ניצב כיום הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ ובמקביל השכיל ראש הממשלה הישראלי לשמר קשר הדוק גם עם הנשיא הרוסי פוטין מלמדת שהכיוון הוא נכון וישראל פועלת באופן מתוחכם ויצירתי.

ואי אפשר בלי מילה אחרונה על הילדים החולים שהוזמנו כאורחיהם האישיים של ראש הממשלה ורעייתו לצפות במשחק המונדיאל. הזוג נתניהו התגלו כבעלי לב חם ורגיש במיוחד. לראות את הגברת שרה מספרת בעיניים נוצצות על השמחה של מיקה ואלון זה לבד אומר הכל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר