כנס מיוחד

הרבנים: "במצב חירום לא סופרים את הרב"

רבנים בכנס רבני השכונות בירושלים הביעו את דאגתם. "המצב כיום הוא בלתי אפשרי. במצב חירום לא סופרים את הרב, האיש שמכיר את האנשים בקהילה טוב מכולם" (חרדים)

(צילום: "סרט למזכרת")
בכנס רבני שכונות שנערך ביום שלישי בירושלים, עלו טענות קשות על יחסם של הרשויות המקומיות וצוותי החירום לרב השכונתי. "במהלך השריפה האחרונה בחיפה, גורמי העירייה לא הבינו כמה אני יכול לסייע, כמה אני מכיר, וכמה הקהילה זקוקה לקול שלי כדי לשרוד את האירוע. ללא תקשורת, ללא עוזרים, ללא כח פוליטי - פשוט הייתי אויר מבחינתם", כך קבל אחד הרבנים בארוע באזני נציג פיקוד העורף שנכח במקום.
בהרצאתו לרבנים בכנס הזהיר נציג פיקוד העורף למגזר החרדי, הרב גבריאל כהן מפני חוסר הקשר הקיים היום בין המנהיגות הרבנית הקהילתית לגורמי החירום וההצלה. "אם חלילה יקרסו שני בניינים ברמת גן, ההדף בבני ברק יהיה כל כך משמעותי שאין סיכוי שהקהילה תצליח לשרוד ללא מנהיגות רבנית חזקה שיודעת להתמודד במצבי חירום".
בכנס שנערך בשיתוף הרבנות הראשית ומכון מדת למדיניות תורנית, ופתח את פרויקט הדגל של הרבנות "רבנות משפחה וקהילה", קראו מנכ"ל הרבנות הראשית הרב משה דגן וראש מכון 'מדת' הרב מיכאל נכטילר, להדק את הקשרים בין גורמי המקצוע בתחומי רווחה, חירום וטיפול לבין העולם הרבני.
"במקרה של רעידת אדמה, מי באמת מכיר את הקהילה, ומי באמת יוכל לסייע, לו רק ידע איך, אם לא הרב המקומי", כך לדברי הפסיכולוג משה ברנדר שנאם אף הוא בארוע.
בכנס הועלו גם סוגיות רגישות של בעיות בתוך ומחוץ למשפחה, והדרכים בהם הרב יכול לסייע ולהתמודד עם הסוגיות שבאות לפתחו פעמים רבות. עשרות הרבנים שהשתתפו באירוע העלו סוגיות שונות ומשמעותיות מנסיונם, בהם הם חשו שאין להם את הכלים המספיקים להתמודד עם הסוגיות המשפחתיות או הקהילתיות, הרב נכטילר הציע לרבנים להשתתף בהשתלמות שעורכת הרבנות בשיתוף מכון מדת עבור רבני ישראל בתחומים המקצועיים השונים, ובכך לקבל את הכלים הנדרשים לרב כמנהיג בישראל.
הכנס, המתקיים כבר שנה שניה בברכתם ובעידודם של הרבנים הראשיים, נחתם בקריאה ברורה להדגיש שוב ושוב את מקומו של הרב, ובייחוד רב שכונה, כדמות מפתח בחיים בארץ, בשמחה ובעצב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר