בדרך לתורמים

המדבקה נפלה וראש הישיבה נותר חסר כל

ראש ישיבת בית מדרש עליון המריא לפנמה למסע התרמה, ונדהם לגלות כי המזוודה עם כל חפציו האישיים והמסמכים הנדרשים, סורבה כניסה למדינה המרוחקת, מסיבה ביטחונית (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מזוודה בשדה תעופה. אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

נסיעה מסויטת: ראש ישיבת 'בית מדרש עליון' הגאון רבי ירחמיאל אונגרישר, יצא למסע התרמה למוסדותיו, ונקלע למצוקה אמיתית.

הגר" אונגרישר מוכר בעולם הישיבות הליטאי כמי שייסד בכניסה לבני ברק את ישיבתו, המונה כ-400 בחורים ודוגלת בקו 'פרומרי', בדומה לישיבות ארחות תורה ותפרח, זאת כהמשך לישיבה באותו השם במונסי, בראשותה עמד אביו הגאון רבי דן זצ"ל.

השבוע המריא ראש הישיבה מישראל לכיוון פנמה, שם תכנן לגייס את ליבם הטוב של בני הקהילה המקומית האמידה, לטובת תרומה כספית הגונה לישיבתו הנחשבת, אלא שבעת שנחת הרב במדינה המרוחקת, נדהם לגלות כי המזוודה האישית שלו לא הגיעה איתו כמקובל.

מתברר, כך נודע ל"כיכר השבת", כי בשל תקלה טכנית נתלש אישור הבידוק הביטחוני שעברה המזוודה, ושהוצמד לה, ולכן היא הוחזרה לישראל על ידי גורמי הביטחון בשדה התעופה המקומי, כבר למחרת.

הגר"י אונגרישר (צילום ארכיון: משה אשכנזי)

צערו של ראש הישיבה הינו רב, מאחר ובתיק זה שכנו כל חפציו האישיים וכל מסמכיו הנחוצים לשהייה ולתנועה בפנמה, וממנה לישראל.

אחד מתלמידיו הקרובים של הגר"י אונגרישר אומר ל'כיכר השבת': "הראש ישיבה חי תמיד את האמונה בקב"ה באופן מוחשי, ואני בטוח שגם עכשיו היא זו שעומדת לו".

"כתוב 'מה' מצעדי גבר כוננו', כל צעד מכוון ומחושב מלמעלה. מי יודע, אולי מצוקתו של רבנו נועדה לעורר ביתר שאת את ליבם דל היהודים בפנמה, והכל ייצא לטובה", מוסיף תלמיד אחר בתקווה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר