נתונים מטרידים

דו"ח התח"צ: יותר נוסעים, ירידה ברמת שירות

על פי משרד התחבורה, ישנה ירידה של 4% ברמת השירות של חברות התחבורה הציבורית בישראל, זאת לצד עלייה של כ-4.5% במספר המשתמשים בתחבורה הציבורית (תחבורה)

אילוסטרציה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

חשים ירידה ברמת השירות בתחבורה הציבורית? עכשיו זה גם במספרים: הציון הממוצע שמעניק דוח הבקרה של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה על ביצועי החברות במחצית השנייה של 2017 ירד ב־4%. זאת לצד עלייה של 4.5% במספר הנוסעים באוטובוסים ב־2017, ל־744 מיליון. כלומר, כנראה החברות אינן מצליחות לעמוד ברמת השירות הנדרשת מהן במקביל לעלייה בכמות הנוסעים.

על פי הדו"ח, שפורסם לראשונה באתר news1, החברה שהציגה את השיפור הגדול ביותר הייתה "דן בדרום", שפועלת בצפון הנגב. החברה דורגה שנייה ב־15 החברות הנסקרות, אחרי ש.א.מ הקטנה, הפועלת באזור נצרת ונצרת־עילית. "שמנו כיעד את סוגיית ביצוע הנסיעות בלי פשרות", אמר טל כהן, מנכ"ל דן בדרום.

שלישית "נסיעות ותיירות", רביעית "גלים" וחמישית מ.א גולן. "דן" במקום 6 (ירידה של 18% במדד החריגות), אגד במקום 8 (ירידה של 7%), וקווים במקום 11 (עלייה של 26% בחריגות). אפיקים במקום ה־7, אגד תעבורה ב־9, מטרופולין עשירית, נתיב אקספרס במקום 12, וג'י בי טורס במקום 13. במקום ה־14 "סופרבוס".

בכבוד המפוקפק של מקום האחרון זוכה "דן באר־שבע", שמפעילה מסוף 2016 תחבורה ציבורית בבירת הנגב. החברה חרגה ב־206% ממדדי השירות. לפי דוד יוסף, מנהל אגף הפיקוח ברשות הארצית לתחבורה ציבורית, ב־2% מהנסיעות של החברות שנבדקו הגיע האוטובוס באיחור של 6 דקות ומעלה.

בדן באר־שבע הגיבו לדו"ח המביך: "הדוח מתייחס לתקופה שבה החל יישום הפעימה השנייה ברפורמה שחייבה אותנו לרכוש 66 אוטובוסים ישנים מהמפעיל הקודם. כיום אחוזי הביצוע שלנו הם 99%".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר