ביקור בבריטניה

באיחור: טראמפ פגש את המלכה אליזבת • תיעוד

הנשיא האמריקני הצליח לאחר לפגישה עם המלכה ולשבור עוד כמה מכללי הטקס אך היה מרוצה לחלוטין מפגישתו עם המלכה אליזבת • "לנו הייתה הרגשה נהדרת" (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: אנדראה הנקס, הבית הלבן)

הנשיא האמריקני דונלד טראמפ שנמצא בביקור רשמי בבריטניה נפגש עם המלכה אליזבת כשהוא מצליח לשבור את כללי הטקס באיחור לא אופנתי שהותיר את המלכה חסרת סבלנות. המלכה שלא רגילה לאיחורים, נצפתה מסתכלת בשעונה כמה פעמים עד שהזוג טראמפ הגיעו.

בראיון ל'מייל און סאנדיי' סיפר טראמפ, כי בעת שהלך לקראת המלכה חשב על אמו. "היא מתה לפני כמה זמן והיא הייתה מעריצה ענקית של המלכה. היא חשבה שהיא אישה מכובדת ואמא שלי הרגישה שהיא אישה נהדרת. אני זוכר בתור ילד קטן, שאם היה טקס שקשור למלכה, אמא שלי הייתה מסתכלת בטלוויזיה כי היא רצתה לצפות בזה".

"הלכתי ואמרתי למלניה 'את יכולה לדמיין את אמא שלי רואה את זה? וינדזור. זו טירת וינדזור'", שיתף טרמאפ.

על פי התקשורת טראמפ נהג בצורה לא רשמית גם כשלא הלך לצדה של המלכה לאורך סקירת המשמר והקדים אותה מידי פעם בצעד. אך למרות זאת הפגישה שארכה 45 דק' נערכה לדברי הצדדים ברוח טובה והייתה קלילה ונעימה.

"המלכה הייתה נהדרת! היא אישה נהדרת, עם כל כך הרבה אנרגיה, חוכמה וחדות", סיכם טראמפ את פגישתו עם המלכה, "היא הייתה מדהימה! גברת כל כך נפלאה ויפה. זה היה כבוד גדול לפגוש אותה סוף סוף".

"זאת הייתה שיחה מאוד קלילה", אמר טראמפ בראיון, "אתה יודע, קשה לדבר עם מישהו אם אין משהו מיוחד. לפעמים יש לך אורח ומה שלא תעשה - זה לא עובד, נכון? ולפעמים זה קסום. לנו הייתה הרגשה נהדרת".

טראמפ שפע מחמאות נוספות למלכה וסיפר, כי מילות הפתיחה שלה היו "ברוכים הבאים". "רק זה. מאוד אלגנטי ויפה. זה באמת היה משהו מיוחד".

על פי הנשיא האמריקני, נושא הברקזיט גם עלה בשיחה בין השניים לאור הביקורת של טראמפ על התנהלותה של תרזה מיי. הנשיא האמריקני תקף במהלך ביקורו את מיי ואיים כי צעדיה יפגעו ביחסי הסחר בין המדינות. בראיון סירב טראמפ לומר מה המלכה חושבת על הצעדים של מיי או על היציאה מהאיחוד בכלל, אך חשף קצת מה היא חושבת על המהלך.

"היא אמרה שזו בעיה מורכבת והיא צודקת. אני חושב שלאף אחד לא היה מושג עד כמה זה הולך להיות מורכב... כולם חשבו שזה הולך להיות כאילו 'אה, זה פשוט. אנחנו מצטרפים או לא מצטרפים, או בואו נראה מה יקרה'".

בהמשך השיחה הנשיא האמריקני שיתף את המלכה בהערצה של אמו: "אמרתי 'את יודעת, אמא שלי הייתה מעריצה גדולה שלך. היא נולדה באיים ההברידיים', וזה נושא מאוד רציני בסקוטלנד".

טראמפ סיפר, כי המלכה שיתפה אותו בפגישותיה עם הנשיאים האמריקנים בעבר: "הארי טרומן היה הנשיא הראשון שהיא פגשה והכירה, אחר כך היא מנתה את כל שאר הנשיאים שהיא פגשה. זה היה רגע נחמד מאוד, נחמד מאוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר