"להרוג את היהודים"

פלורידה: רצה לשרוף בניין עם יהודים ונעצר

פעיל ימין קיצוני ניסה להצית בניין ובו יהודים באמצעות חומרי דלק ובעירה רבים כשהוא מתכנן גם לעכב את ביאת מכבי האש למקום. הרשויות הגישו נגדו כתב אישום חמור (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
וולטר סטולפר, וחלק מחומרי הבעירה (צילום: משטרת מיאמי)

שוב אלימות כנגד יהודים בארה"ב שכמעט הסתיימה באסון כבד: פעיל ימין קיצוני נעצר בפלורידה בשעה שניסה להצית בניין דירות. הוא הסביר לשוטרים: "רציתי להרוג את כל היהודים".

האיש, וולטר סטולפר בן ה-72, נעצר ביום שישי בבוקר לפי שעון ישראל, והוא מוגדר כעת על ידי המשטרה "אדם מסוכן מאוד".

מדובר בסיפור מוזר למדי שכן לסטולפר עצמו הייתה דירה בבניין שאותו הוא ניסה להצית, ובביתו נמצאו ספרים נאציים וחפצים המזוהים עם ניאו-נאצים. על פי הדיווח, הוא הורחק לאחרונה מדירתו, ככל הנראה בגלל חובות מה שמסביר אולי את רצונו להצית את הבניין כנקמה.

כלי תקשורת בארה"ב מדווחים, כי סטולפר נתפס בשעה שהסיע שני מכלי דלק בעגלת קניות סמוך לבניין. אחר כך גילו השוטרים שאגר עוד עשרות מכלים מלאים בדלק ובחומרים מסוכנים אחרים, בהם גופרית ואשלגן חנקתי, המשמשים לייצור חומר נפץ. בכמה מהקומות בבניין הוא כבר הספיק להציב מכלי דלק לקראת ההצתה המתוכננת.

לפי המשטרה המקומית, סטולפר הספיק לשפוך חלק מהדלק ועמד להצית את הבניין. הוא התכוון להשתמש בשני מאווררים שהחזיק בדירתו כדי ללבות את האש.

משטרת מיאמי ביץ' מדווחת, כי סטולפר גם קנה מנעולים בתקווה לנעול בעזרתם את היציאה מתחנת כיבוי האש הקרובה, ובכך להקשות על מכבי האש להגיע בזמן כדי לכבות את השריפה. לחוקרים אמר כי קנה את הדלק "כדי לעשות ברביקיו קטן". "מנענו טרגדיה", מסרה המשטרה.

לאחר מעצרו בסוף השבוע הוגש נגדו כתב אישום בגין ניסיון הצתה וניסיון לרצח. החוקרים תפסו גם כלי נשק השייך לו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר