הפסקת אש?

לראשונה: צה"ל תקף מחבלי חמאס ששיגרו בלוני תבערה

105 ימים מאז החלו לשגר בלוני תבערה לעבר ישראל, לראשונה תקף צה"ל חוליית טרור של חמאס שעסקה בשיגור הבלונים • מנהיג חמאס: "ההתנגדות שלנו עומדת על המשמר ולא נשברת" (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
בלון תבערה בדרך לישראל (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)

ארגוני הטרור ברצועת עזה הכריזו הלילה (ראשון) על הפסקת אש, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן הודיעו כי לא יאפשרו את המשך שיגורי בלוני התבערה, אך גם הבוקר השיגורים נמשכים והשריפות בעוטף עזה משתוללות. כלי טייס ישראל ירה לעבר חוליית טרור שעסקה בשיגור בלוני תבערה.

מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל תקף באמצעות כלי טיס חוליית מחבלים של ארגון הטרור חמאס ששיגרו בלוני תבערה מצפון רצועת עזה לעבר שטח מדינת ישראל".

מנהיג חמאס, אסמעיל הנייה, התתיחס לתקיפת צה"ל ושני הנערים שנהרגו במהלך התקיפות בשבת ואמר: "האויב רוצה לשנות את המשוואה, אבל ההתנגדות שלנו עומדת על המשמר ולא נשברת. מותם הקדוש של הנערים לא יעבור בשקט, והאויב ישלם מחיר כבד על זה".

עדכון: בשעה 14:30 עדכן דובר צה"ל כי: "כלי טיס של צה"ל ביצע תקיפה לעבר חולייה ששיגרה בלוני תבערה מדרום רצועת עזה לעבר שטח מדינת ישראל.

"צה"ל רואה בחומרה שיגור עפיפוני ובלוני תבערה וימשיך לפעול בעצימות גוברת והולכת כנגד מבצעי טרור זה".

יצוין כי שלוש שריפות פרצו מאז שעות הבוקר סמוך לארז. ראש מועצת אשכול, גדי ירקוני, אמר הבוקר כי "הסכם הפסקת האש שהושג עומד למבחן היום ובימים הקרובים. מבחינתנו הפסקת האש שהושגה חייבת לכלול הפסקה מיידית של טרור ההצתות, הפרחת הבלונים והעפיפונים ששורפים את שדותינו ומשבשים את שגרת חיינו.

"לא נסבול מציאות של טרור מכל סוג - לא ירי ליישובינו ולא הצתת שטחנו, כמו שאף מקום אחר בארץ לא היה מוכן לסבול. אנחנו סומכים על צה"ל, מגבים פעולותיו להבטחת ביטחון התושבים ומצפים מקובעי המדיניות להבטיח שקט ובטחון מיידי וארוך טווח".

מוקםד יותר אמר ראש עיריית שדרות אלון דוידי: "התחושות שלנו לגבי הפסקת האש המדומה הן קשות מאוד. מי שמחליט על פתיחת אש והפסקת אש זה חמאס ולא מדינת ישראל. אני קורא מכאן לראש הממשלה ולשרי הקבינט להיות עם התושבים, לרדת לדרום ולשמוע את רחשי ליבם על סוף השבוע הקשה ביותר שהיה כאן מאז צוק איתן".

כזכור, בפתח ישיבת הממשלה אמר שר הביטחון ליברמן: "עברנו סוף שבוע סוער ולגבי המשך השבוע חשוב להדגיש שאין שום כוונה להכיל לא רקטות ולא עפיפונים ולא כטב"מים ולא שום דבר. בסה"כ חמאס ספג מכה קשה, הושמדו מנהרות התקפיות, הושמדו אתרי ייצור ואתרי אחסון של חימושים. מבחינת מדינת ישראל, 90% מהרקטות או שנפלו בשטח פתוח או שמערכות כיפת ברזל הצליחו ליירט אותן.

"יחד עם זאת, אותן רקטות שכן פגעו בשטח ישראל וגם אותן אזעקות ואנשים שרצים לממ"דים או למקלטים, גם זו מציאות בלתי סבירה ואנחנו לא מתכוונים להשלים איתה. אני מקווה שבחמאס יסיקו מסקנות ואם לא יסיקו אז יצטרכו לשלם מחיר כבד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר