הגי'פים המסוכנים

הורי החיילים זועמים על צה"ל: "אתם משחקים בחיי ילדינו"

בפברואר האחרון נהרגו שלושה חיילים לאחר שנסעו בג'יפ צבאי ישן מסוג 'האמר'. הצבא הפיק לקחים והגביל את התנועה ב'האמר' • הורי החיילים: "זה לא נאכף" (צבא וביטחון)

ג'יפ צבאי מדגם האמר (צילום: shutterstock)

לאחר תאונה קטלנית שקיפדה את חייהם של שלושה חיילי גולני בכביש 6, החליט צה"ל להגביל את התנועה בדגם הג'יפ הבעייתי, אך נראה כי אין אכיפה שתגן על חיי החיילים, כך דווח ב'וואלה'.

בחודש פברואר האחרון, התנגשה משאית בג'יפים מסוג האמר שבהם נסעו חיילי גולני. בר יעקוביאן, שילה סימן-טוב ואשר טספו נהרגו בתאונה, ותשעה נוספים נפצעו.

לאחר בדיקת נסיבות התאונה, החליט מפקד זרוע היבשה, האלוף קובי ברק, כי יש להימנע ככל האפשר מהתניידות בג'יפים הצבאיים מסוג האמר - בפרט בכבישים מהירים כגון כביש 6, ולשנע את כלי הרכב הכבדים והמסורבלים על גבי משאיות.

אולם הורי חיילים שנסעו בכביש לאחר ההחלטות, גילו כי הג'יפים המסוכנים עדיין בשימוש. הם תיעדו את ההאמרים בנסיעה ארוכה מצפון לדרום, זאת בניגוד להחלטת הצבא שלא לנסוע בהם בטווח העולה על 50 ק"מ.

"שהצבא יכניס את היד לכיס, ויממן העברה של ג'יפים על גבי מובילים", תקף אב לחייל. לדבריו, שיירת ג'יפים איטית היא מסוכנת וכבר הוכח שהיא קטלנית. "גם אם בסוף החלטתם שאין ברירה וחייבים לחצות 50 ק"מ, תצמידו לנהגים אנשי מקצוע". הורה נוסף אמר כי "ברגע שג'יפ אחד עוצר - כולם עוצרים בשוליים הצרים, ואז מתחיל הבלגן. יש דרכים יותר חכמות לטפל בשיירות".

בתגובת דובר צה"ל נאמר כי אכן הוחלט שלא להתנייד על גבי הג'יפים מרחק של למעלה מ-50 קילומטרים, אך "תמהיל ההכשרה של הנהגים המבצעיים שונה, תוך מתן דגש על תנועה בכבישים וחודדו נהלי שילוח נהגים ושיירות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר