אאא

מחקר חדש שפורסם באתר הבריטי 'אקספרס', מעלה כי בדגמים פופולאריים רבים של מכוניות, מוחדרים רעלים דרך מערכת מיזוג האוויר.

לפי המחקר, שבוצע על ידי חברת אמישן אנליטיקס, חלק גדול מדגמי המכוניות אינו מצליח לסנן חלקיקים רעילים החודרים מחוץ למכונית דרך תעלות מיזוג האוויר.

החוקרים מצאו כי בכל סנטימטר מעוקב של אוויר הכביש הממוצע יש 57,000 חלקיקים רעילים שמקורם במנועים ומוקדי זיהום אחרים, ומכוניות רבות אינן מצליחות לסנן את רובם המוחלט של הרעלים.

החוקרים בחנו אחד עשר דגמים פופולאריים, ביניהם פורד פיאסטה, פולקסווגן פולו, טויוטה C-HR ועוד.

התוצאות מזעזעות: בג'יפון המוכר, טויוטה C-HR, לא פחות מ-99% מהרעלים אינם מסוננים אלא נכנסים לחלל המכונית. בפולקסווגן ובפורד, "רק" 35-40% מן החלקיקים הרעילים נפלטים בתוך הרכב והדגם המצטיין הוא מרצדס E-Class שמתמודד בהצלחה עם 90%, מה שמותיר את הנוסע חשוף ל-10% מן הרעלים בלבד.

טויוטה CH-R (צילום: שאטרסטוק)
טויוטה CH-R (צילום: שאטרסטוק)
הגדלה

"אין סטנדרטים ממשלתיים מקובלים בכל הנוגע לסינון רעלים חיצוניים במערכות מיזוג", אומר ניק מולדן, יו"ר אמישן אנליטיקס שמתמחה בנושאי פליטת רעלים. "מעט מאד מידע טכני מוגש לקונה מכונית, כך שאם יש לו ילד הסובל מאסטמה, קשה לדעת כמה הוא מוגן בתוך מכוניתכם".