סוער בקבינט

עימות חריף סביב הטיפול בטרור העפיפונים

בישיבת הקבינט שנערכה אתמול, אירע וויכוח סוער בין שר החינוך, נפתלי בנט לרמטכ"ל גדי איזנקוט בשאלה כיצד לפעול מול משגרי העפיפונים. בתגובה, ליברמן תקף את בנט (ביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

המתיחות בדרום גורמת למתיחות גם בקבינט המדיני־ביטחוני שהתכנס אתמול (ראשון) בצהריים לדיון על המצב בעוטף עזה כשהשרים מחליפים ביניהם האשמות על ההדלפות מתוך הישיבה והחיכוך בין בנט לרמטכ"ל.

על פי הדיווחים שהודלפו מתוך הישיבה, עיקר השיחה עסקה בדרכי הטיפול בטרור העפיפונים והבלונים. בסיכומו של דבר אישר הקבינט את מדיניות האש שעליה הוחלט בסוף השבוע, ולפיה צה"ל יפתח באש לעבר משגרי עפיפונים ובלוני תבערה אלא שסביב העוצמה נוצרה מחלוקת.

בנט טען כי צריך לירות לעבר החוליות גם אם הם מעורבות בילדים, "מדוע לא לירות בכל מי שיורה נשק אווירי לעבר היישובים שלנו וגם לעבר החוליות? אין כל מניעה משפטית. למה לירות ליד ולא בהן? מדובר במחבלים לכל דבר", אמר בנט. הרמטכ"ל איזנקוט השיב: "אני לא חושב שלירות בנערים וילדים, שלפעמים הם אלה שמשגרים את הבלונים והעפיפונים, זה נכון".

בנט המשיך ושאל: "ואם מדובר בבוגר שמזוהה כבוגר?". אייזנקוט שאל בתגובה: "אתה מציע להפיל פצצה ממטוס על חוליות משגרי עפיפונים ובלונים?". בנט השיב בחיוב ואייזנקוט אמר בתגובה: "אני חלוק עלייך, זה נוגד את עמדתי המבצעית והערכית".

על פי הדיווח, גורמי הביטחון אמרו בדיון שהחמאס מאוד הופתע מעוצמת התקיפות של צה"ל בסוף השבוע והתחנן להפסקת אש. לדברי הגורמים, מדיניות הפעולה בכל הנוגע למפריחי הבלונים היא לא לירות על מנת להרוג. התקיפות נעשות בסמוך למקומות השיגור, מתוך כוונה להרתיע ולפצוע. בסוף הישיבה נתניהו הינחה את הצבא להפסיק את טרור העפיפונים.

בנט גם תקף אתמול בפומבי את הפסקת האש שהושגה מול החמאס ובכניסה לישיבת הממשלה אמר: "שלושה חודשים אנחנו עדים לטרור אש של כאלף בלוני נפץ ותבערה על תושבי עוטף עזה. בתזמון שנוח לו חמאס מכתיב שעכשיו תהיה הפסקת אש. שיהיה ברור: הפסקת אש בלי הפסקת טרור האש זו לא הרתעה - זו כניעה. אני ושרת המשפטים נתנגד בקבינט לכל הפסקת אש שמאפשרת לחמאס להתחמש מחדש ולהמשיך לשגר בלוני אש לעבר תושבי הדרום".

דבריו של בנט התקבלו בזעם בסביבת נתניהו וליברמן. שם טענו, כי בנט מנסה להציג את המדיניות שעליה הוחלט, כמדיניות שלו לצורך מטרות פוליטיות.

הבוקר תקף ליברמן את בנט בראיון ב-ynet ואמר "פוליטיקאי שעושה סיבוב על גבו של רמטכ"ל זה דבר שהוא הכי מגעיל", אמר ליברמן.

במפלגתו של בנט הגיבו לדברים של שר הביטחון: "ליברמן שר ביטחון חלש, נבוך ושקוף. עדיף שיתמקד במיגור הטרור בדרום. בנט פנה לראש הממשלה לבצע פוליגרף על ההדלפה אתמול ומוכן להיות הראשון שיתייצב. השאלה אם ליברמן יהיה השני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר