האזינו להקלטות

גן החיות מציג: מחירון נפרד לילדים חרדים - כפול מחילונים

לא ייאמן: עבור הילד שלכם, החרדי, תאלצו לשלם 35 שקלים על כניסה ל'חי-כיף', בעוד ילד חילוני בן גילו ישלם 15 שקלים בלבד • גן החיות: "טענות משוללות כל יסוד" • האזינו לשיחות המקוממות (ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
"משחילים להם מחיר?". האזינו לשיחה המקוממת (צילום החי-כיף בראשון לציון: Flash90)

הדרת חרדים? בעוד ימים ספורים תחל תקופת 'בין הזמנים', במהלכה ייצאו עשרות אלפי משפחות חרדיות לנפוש, מי מעט ומי הרבה, אך רבות מהן צפויות להיתקל באפליה בוטה, אותה יחושו בכיס.

מפניות שהגיעו ל"כיכר השבת" עולה, כי ה'חי-כיף' שבראשון לציון, גן החיות שהפך לפופולרי במגזר מאז החל לאחרונה לשמור שבת, מעוניין ככל הנראה להדיר את רגלי החרדים מתחומו. אחרת לא ניתן להבין את פשר ההתנהלות המקוממת של האתר.

מתברר, כי כשפונים למזכירות גן החיות, כדי לבדוק מה מחיר הכניסה למקום, אחת השאלות הראשונות שהמוקדנית שואלת, היא "אתם חרדים" (או דתיים).

במידה והיא נענית בשלילה, היא מציעה את המחיר הקבוע לכולם, שהוא 15 שקל לילד, אך אם היא שומעת מהפונה כי הוא חרדי, היא מפנה אותו למספר אחר.

טיפול בקופיף, שברח מהחי-כיף (צילום ארכיון: דוברות המשטרה)

במספר הנוסף, המהווה מעין מוקד ייעודי לחרדים בלבד, מגלה הפונה כי המחיר עבור כל ילד חרדי הוא לא פחות מ-35 שקלים, למעט כיומיים במהלך החופש בו האתר פתוח רק לחרדים והמחיר הוא כ-20 ש"ח.

אחד המתקשרים, שהציג עצמו כחילוני, ניסה לברר מה פשר הפניית החרדים למוקד שונה מכולם, והופתע ממה ששמעו אוזניו.

וכך התנהלה השיחה: "מה זו השאלה המוזרה הזו, ששאלתי אותי מקודם, אם אני דתי או לא", שאל ה"חילוני". "כי יש מישהו דתי, שמטפל בקבוצות של הדתיים, אז אני מפנה אותם אליו".

השואל המשיך לברר: "משחילים להם מחיר?", והמוקדנית ענתה "אני לא יודעת מה משחילים...".

"משחילים להם מחיר כדי שלא ישחירו לנו את העיר, אה?", התעקש הפונה, והופתע מתגובתה הכנה של אשת המכירות בגן: "אל תדאג..." שלוותה בפרץ צחוק מקומם.

המחיר הנפרד, היקר בהרבה, לילדים חרדים. האזינו

חרדים לצד חילונים בחי-כיף; החרדים ישלמו הרבה יותר (צילום: Flash90)
חרדים לצד חילונים בחי-כיף; החרדים ישלמו הרבה יותר (צילום: Flash90)

מעיריית ראשון לציון, המפעילה את החי-כיף, נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "ועדת הרבנים למען השבת בשיתוף עם החי כיף, החלה בפיילוט בחודשים יולי אוגוסט, במסגרתו מקבל הציבור החרדי הנחות בכניסה לאתר ולכן ישנו מערך טלפוני נפרד עבור האוכלוסייה החרדית המטפל בהם באופן ישיר".

"עלות הכניסה לקייטנים (ילדי קייטנות) ביולי אוגוסט, הן מהמגזר החרדי והן מהמגזר החילוני הינו זהה וכל מי שטוען אחרת טועה ומטעה. ישנן הטבות והנחות נוספות לבודדים משפחות וקבוצות גדולות. הטענות בדבר מחירים גבוהים יותר לאוכלוסייה החרדית משוללות כל יסוד, ודווקא ההיפך הוא הנכון".

"במידה ואכן היה יחס מזלזל כלפי לקוח כלשהו או מישהו חש נפגע, אנו מתנצלים ונשמח לקבל את הפרטים על מנת לטפל בעניין. החי כיף מזמין את כולם להגיע וליהנות מבילוי לכל המשפחה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר