רגע לפני ההצבעה

אייכלר לחבריו: "להתייעץ עם גדולי הדור על 'חוק הלאום'"

לקראת ההצבעה על חוק הלאום, ח"כ אייכלר שיגר מכתב לחברי הכנסת בסיעות החרדיות, בקריאה להתייעץ עם גדולי התורה לפני ההצבעה על "חוק כבוד האדם וחירותו 2" • פרסום ראשון (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ח"כ אייכלר והמכתב (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

פרסום ראשון: רגע לפני ישיבות הסיעה בעניין ההצבעה על 'חוק הלאום', משגר ח"כ ישראל אייכלר מכתב לחבריו בכנסת, בו הוא מביע שוב את התנגדותו לחוק, וקורא לח"כים החרדיים להתייעץ עם גדולי התורה לפני ההצבעה.

"לכבוד חברי הכנסת של 'יהדות התורה' ו'שס'", פותח אייכלר את מכתבו המתפרסם לראשונה ב'כיכר השבת', "לקראת ישיבות הסיעה, ולפני ההחלטה על אופי ההצבעה בהצעת חוק הלאום, אבקש להביא בפניכם את המלכודת הטמונה בחוק המסוכן הזה".

"עצם קיומו של חוק יסוד הנוגע המעביר את מאבקי דת ומדינה מהכנסת לבג"ץ מהווה סכנה איומה לציבור החרדי", קובע אייכלר במכתבו, "מכח חוק הלאום יוכל בג"ץ לקבוע בעתיד מהו לאום, מהו עם ומהו יהודי".

לדבריו, "מי שיצביע בעד החוק נותן יד ל'חוק כבוד האדם וחירותו 2'. ויישא באחריות לתוצאות במשך עשרות שנים. עלינו לזכור, לציבור החרדי יש נציגות הכנסת ובעיריות. אין לו נציגים במערכת המשפט שיתמודדו עם פרשנות הבג"ץ".

בסיום המכתב, מבקש אייכלר מחבריו: "אבקשכם להתייעץ עם גדולי התורה לפני ההצבעה על החוק ולא לקחת על עצמכם את האחריות ההיסטורית למכשולות הסמויים בחוק הלאום".

בתוך כך, חבר ועדת חוק הלאום, ח"כ אורי מקלב, דרש להכליל חקיקת משנה בסעיף 10 לחוק, העוסק בימי השבתון, לפיו לא תתאפשר פיעה בכבוד השבת.

כפי שדווח ב"כיכר השבת", במפלגות החרדיות מנסים ללכת בין הטיפות בנושא ההצבעה על חוק הלאום, כאשר מצד אחד קיים לחץ מצד הליכוד והעומד בראשו, ראש הממשלה בנימין נתניהו, לתמוך בחוק, ומאידך מבקשים החרדים להמשיך את ציר שיתוף הפעולה עם הסיעות הערביות.

ח"כ מקלב בדיון בוועדה, היום

בשלב זה נוטים מרבית חברי הכנסת החרדיים שלא להתנגד לחוק, זאת לאחר שינויים שלטענתם הוכנסו על ידם בסעיפי החוק שמרככים אותו באופן משמעותי.

בבטאון תנועת 'דגל התורה' נכתב ברמז עבה כי הנציגות החרדית מתנגדת לעצם קיומו של החוק אך נציגי דגל התורה הצליחו להוציא ממנו את הסעיפים הבעייתיים שבו.

בין היתר התקבל בסעיף 6 בחוק הניסוח שקבע חבר הוועדה ח"כ אורי מקלב לפיו "המדינה תפעל בתפוצות לשימור הזיקה בין המדינה ובין העם", ניסוח שמקביל את ההכרה ברפורמים. בנוסף, נטען ב'יתד' כי אין למסמך שהוצג על ידי הרפורמים כל משמעות מעשית ומדובר במהלך הצהרתי בלבד.

כאמור ב'דגל התורה' לא אוהבים בלשון המעטה את החוק מסיבות שונות אולם חברי הכנסת פעלו להסיר את "המוקשים" הרבים ולעקר את החוק מתוכנו מה שיכול לאפשר להם שלא להתנגד ואולי אף לתמוך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר