החלטה מקוממת

הולנד: ביהמ"ש ויתר לפורע המוסלמי על תשלום פיצויים

סלאח עלי, מהגר סורי שניפץ לפני מספר חודשים את חלונות מסעדת 'הכרמל' הכשרה באמסטרדם, שוחרר ללא חובת פיצויים, כי "אין לו כסף" • המסעדה מאיימת לסגור (חדשות)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
מסעדת "הכרמל" באמסטרדם (צילום מסך מתוך פייסבוק)

סלאח עלי, הפורע המוסלמי שתועד מנפץ את חלונות המסעדה הכשרה "הכרמל" באמסטרדם, נשפט בסוף השבוע האחרון, ובית המשפט ויתר אף על תשלום פיצויים לבעלי המסעדה, כך דווח בערוץ 7.

כזכור, בחודש דצמבר שעבר, הגיע מוסלמי עטוף בדגל פלסטין לרחוב מרכזי בבירת הולנד, ותוך כדי שהוא צועק שוב ושוב "אללה אכבר", שלף מוט ברזל וניפץ את המסעדה היהודית שבבעלות ישראלי. בכל אותה העת נראים שוטרים מקומיים שעומדים במקום אינם מתערבים בנעשה. רק כשהוא נכנס למסעדה שהייתה ריקה, והוציא ממנה דגל ישראל כדי להצית אותו, נזכרו השוטרים להתערב - ועצרו אותו.

תיעוד האירוע (מתוך טוויטר)

בימים האחרונים פסק בית המשפט באמסטרדם, כי התוקף יקבל מאסר על תנאי של ארבעה חודשים. בנוסף חוייב סלאח לשלם כ-1,000 דולר פיצויים, אולם לאחר שטען כי אין לו את הכסף לשלם, החליט בית המשפט ההולנדי כי 52 הימים שבהם שהה בכלא לאחר האירוע הם "מספיקים".

לפי הדיווח, מאז האירוע מהווה מסעדת "הכרמל" מטרה לתקיפות חוזרות ונשנות. חלונותיה נופצו בשנית, ובמקרים אחרים אנשים ירקו עליהם או מרחו עליהם פסולת.

בית כנסת באמסטרדם (צילום: שאטרסטוק)

בעל המסעדה האשים את ראשת עיריית אמסטרדם, פמקה הלסמה, בכך שהיא מסרבת לפגוש בו, ואמר כי בכוונתו לנעול את שערי המסעדה במידה ולא תוצב עליה אבטחה משטרתית קבועה, אולם דובר של העיריה אמר כי בעל המסעדה הוא שמסרב לפגוש פקידי עירייה בדרגה נמוכה יותר מראש העיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר