ראש בראש

סוער בטלז סטון: מי יהיה המועמד לראשות?

מאמצי הרב שולמן להצניח את שלמה קרלנשטיין לראשות מועצת טלז סטון, נתקלו בהתנגדות התושבים. קרלנשטיין עצמו לקח צעד אחורה ובורסת השמות נפתחה מחדש (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכניסה לטלז סטון. ארכיון (צילום: יח"צ)

מפלגת 'דגל התורה' מתמודדת לקראת הבחירות המקומיות עם לא מעט כאב ראש החל מהערים הגדולות ועד הניסיון להחלפת נציגים ותיקים לטובת מועמדים צעירים, כאשר בחלק מהמקומות תושבי המקום מתנגדים ל"הצנחת" מועמדים בחוץ.

חודשיים אחרי חשיפת "כיכר השבת" על הניסיונות למנות את מנכ"ל ישיבת 'חברון', שלמה קרלנשטיין, לראשות מועצת טלז סטון ולהדיח את ראש המועצה הוותיק מ'דגל', אברהם רוזנטל, נראה כי מועמדותו יורדת מהפרק.

לאחר חשיפת 'כיכר השבת', התעוררה התנגדות חריפה ועצומה בקרב תושבי העיר למינוי קרלנשטיין. הרוחות ביישוב טרם שככו אך הרב המקומי דבק בדרישתו להחליף את ראש המועצה המכהן.

כזכור, ב"כיכר השבת" דווח לראשונה על כוונתו של המרא דאתרא, הגאון רבי אריה שולמן, למנות את מקורבו שלמה קרלנשטיין לראש המועצה. היוזמה שהוגדרה כ"סגורה" - אף בבתי גדולי ישראל, נתקלה, כאמור, בהתנגדות עזה של תושבי המקום שסירבו להצנחת מועמד חיצוני.

חודשיים אחרי, רב היישוב עדיין מתעקש להביא להדחתו של רוזנטל ולהציב מועמד חיצוני במקומו. שמות עלו וירדו, אך התושבים הבהירו כי לא ייתנו למינוי מועמד שלא מקובל עליהם.

בצל התנגדות התושבים החליט קרלנשטיין שלא להתמודד לראשות המועצה, זאת בין היתר לאור לחצים מצד ראשי ורבני ישיבת חברון והנגיד יוס'ל טבק מפטרוני הישיבה.

ל"כיכר השבת" נודע כי על שולחנו של המרא דאתרא עלתה בשבוע האחרון יוזמה חדשה, להציב מועמד מתוך היישוב שינהל את ראשות המעוצה, ולהציב את קרלנשטיין כסגן שינהל בפועל את מרבית ענייני המועצה ויהיה שלוחו של המרא דאתרא במועצה.

בין השמות שעלו היו צבי רענן (אחיינו של הרב שולמן) ואחיעזר פרקש, שניהם תושבי המקום, אלא של"כיכר השבת" נודע כי השניים סירבו בתוקף "להיות 'הבובה' של הרב שולמן", כלשון אחד התושבים, כשפרויקטים גדולים יעברו דרך קרלנשטיין שישמש כסגן, ואילו "המחדלים" יופנו אליהם.

בינתיים, דווקא תושבים פועלים להצבתו של העסקן הצעיר מוישי מילר לראשות המועצה. רב היישוב בעבר שלל את ההצעה בשל גילו של מילר, אך נראה כי ההצעה המדוברת תישקל אף היא בין ההצעות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר