מתווה הגיוס

בכיר בקואליציה: החרדים לא מסודרים, אין רשימת דרישות

בזמן שראשי הסיעות החרדיות מנהלים משא ומתן, בתוך עצמם, על חוק הגיוס, גורם בכיר בקואליציה מותח ביקורת ואומר: "החרדים לא מסודרים, לא הציגו לנו רשימת דרישות, כך לא מתנהלים" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
דרעי, ליצמן וגפני (צילום: יונתן זינדל והדס פרוש - פלאש 90)

בזמן שראשי המפלגות החרדיות השר אריה דרעי, סגן השר יעקב ליצמן וח"כ משה גפני מנהלים משא ומתן, בניהם, על חוק הגיוס החדש והשינויים המתבקשים בחוק, גורם בכיר בקואליציה תוקף את התנהלות המפלגות החרדיות ואומר: "אין סדר, לא יודעים מה החרדים רוצים".

לדברי הגורם הבכיר בקואליציה, בשיחה עם "כיכר השבת": "אנחנו לא מצליחים להבין מה החרדים רוצים, הם לא הציגו לנו רשימת דרישות, אנחנו לא מבינים מה הם מבקשים, שומעים יותר בתקשורת את הראיונות שלהם, מלבד זה - כלום".

לדבריו: "צריך שקודם החרדים יסתדרו בניהם, יסיימו את המחלוקת הפנימיות ואז שיציגו רשימה, שנדע עם מה אפשר יהיה להתגמש ומה לא עומד על הפרק. כך לא מתנהלים".

הגורם מוסיף: "הזמן חולף, כעת ממתינים להחלטת בג"צ בבקשה להאריך בשבעה חודשים את זמן החקיקה, אבל אם היינו יודעים מה הם רוצים - יתכן והיה אפשר להעביר את החוק כבר במושב הנוכחי".

מנגד, גורם במפלגות החרדיות מסביר כי הסיבה שאין מסמך מסודר של דרישות נובע מהעובדה כי כל העת מתקיימים דיונים עם גדולי ישראל: "אנחנו לא רוצים ללכת לחקיקה מהירה שיתכן ונפסיד ממנה. אנחנו צמודים להוראות המועצות, הם אלו שיציגו את הדרישות - ככל שיהיו".

יצוין כי הערכה שבג"צ יקבל את החלטה האם להיענות לבקשת המדינה רק בסוף השבוע הבא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר