אושר סופית:

מוסדות חינוכיים יחוייבו להחזיק 'אפינפרין'

חוק חדש שאושר בקריאה שלישית מחיל חובת החזקת תכשיר אפינפרין במוסדות חינוך ובמקומות ציבוריים. המזרק מסייע במקרי אלרגיה קשה ויכול להציל חיים במקרים קשים (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מזרק אפינפרין (צילום: שאטרסטוק)

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק החזקת תכשיר אפינפרין במוסדות חינוך ובמקומות ציבוריים, התשע"ח-2018, של חברי הכנסת יואל חסון, יהודה גליק וקבוצת חברי כנסת.

על פי החוק החדש מי שמחזיק במוסד חינוך, לרבות מעון לפעוטות ומעון יום שיקומי, יחויב להחזיק במוסד החינוך תכשיר אפינפרין בהתאם להוראות שיקבע שר הבריאות. מחזיק במוסד ציבורי שאינו מוסד חינוך, ושיש חשש שבשל מאפייניו המבקרים בו יהיו חשופים לחומרים שעלולים לגרום לתגובה אלרגית, יהיה רשאי לרכוש תכשיר אפינפרין לשם הצבתו במוסד הציבורי. הוראות אלו יחולו גם על המדינה, וכן על כוחות הביטחון שיהיו רשאים לקבוע בהוראות פנימיות באיזה אופן הם מבקשים להחיל את החוק עליהם.

בדברי ההסבר נכתב: "אלרגיות למזון נחשבות כבעיה של העולם המודרני ובהתאם לכך אחוז האלרגיים למזון באוכלוסייה עולה בהתמדה. כחמישה אחוזים מהאוכלוסייה בישראל ידועים כסובלים מאלרגיות מזון ברמות כאלו ואחרות, מתוכם כשמונה אחוזים מאוכלוסיית הילדים וכשני אחוזים מאוכלוסיית המבוגרים".

על פי דברי ההסבר, בממוצע מתרחשים בישראל שני מקרי מוות בשנה עקב אלרגיית מזון ומקרים נוספים של סיבוכים בדרגות חומרה שונות. התגובה האלרגית החמורה ביותר, המכונה תגובה אנפילקטית, עלולה לגרום לקשיי נשימה חמורים, לאיבוד הכרה ואף למוות. תגובה זו היא לעיתים מיידית, ועשויה להופיע מיד לאחר החשיפה לאלרגן או כעשר עד 20 דקות לאחר החשיפה.

במסגרת בית הספר מוגש אוכל לתלמידים וקיימת סכנה, כי בשל טעות או חוסר ידיעה, בעל האלרגיה ייחשף למרכיב המסכן את בריאותו ואף את חייו. הימצאות מזרק אפינפרין במוסדות חינוך ובגני הילדים מבטיחה את שלומם של בעלי האלרגיה במקרי חירום.

הצעת החוק עברה ברוב של 54 קולות, ללא מתנגדים או נמענים.

חה"כ יהודה גליק, מיוזמי החוק, בירך על העברת החוק: "זה החוק הראשון שלי שעובר בקריאה שניה ושלישית, עבדתי עליו במשך שנתיים. בילדותי התכשיר הזה הציל את חיי כמה פעמים, מאחר ואני רגיש לכמה סוגי מזון, אך רבים אחרים נפטרו כתוצאה מכך שלא היה ברשותם תכשיר כזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר