פרסום ראשון

ניצחון השבת • עיריית תל אביב נכנעה וביטלה את הצו

עיריית תל אביב מתקפלת והודיעה על ביטול ההליכים נגד הפעלת צופרי השבת בעיר, בטענה לטעות טכנית בצו שניתן • נתן אלנתן: שמח שהעירייה השכילה להבין כי טעתה (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
פקח מודיע על ביטול הצו, היום (באדיבות המצלם)

לאחר שבועות של מאבק, במהלכם ניתנו צווים למפעילי 'צופרי השבת' בתל אביב, המשמיעים נעימות שבת מסורתיות בזמן הדלקת הנרות, סאגה שהגיעה עד לפתחו של בית המשפט, לוקחת העירייה צעד לאחור ומודיעה על ביטול ההליכים.

ביום שלישי שעבר הוציאה העירייה צו האוסר על הפעלת הצופרים, זאת לאחר פעילות ממושכת של חברת מועצת העיר מטעם מרצ שחוללה מהומה על כך שנעימת 'שלום עליכם מלאכי השלום' מושמעת במקומות שונים בעיר כאזכור לזמן הדלקת הנרות.

למרות שמדובר בפעילות חוקית שהתקבלה באהדה בקרב תושבי העיר, הודיעה העירייה כי במידה ותושמע נעימת השבת יוחרמו הצופרים ויוטלו קנסות.

ביום שישי הגיש עו"ד שחר בקשי בשם חבר המועצה, נתן אלנתן, המפעיל את צופרי השבת, עתירה מנהלית לבית המשפט כנגד עיריית תל אביב, בדרישה לאסור על העירייה לפרק את צופרי השבת, בטענה כי הפעילות הינה חוקית ותואמת את חוק הרעש וכל כללי העזר העירוניים.

ביום שלישי האחרון הגיעו פקחי עיריית תל אביב לבית הכנסת "ישועות ישראל" שבשכונת שפירא בדרום תל אביב והגישו לגבאי במקום מכתב התראה לפני נקיטת הליכים פליליים. הסיבה: "עשיית מעשה שיש בו כדי לגרום ההפרעה, מטרד ואי נוחות של ממש ברחוב". בהמשך צוין כי על בית התפילה להימנע לאלתר מהפעלת מערכת הכריזה, ולא, תפעל העירייה לעשות זאת.

ל"כיכר השבת" נודע כי הבוקר (שלישי) הגיעו פקחי עיריית ת"א לבית הכנסת שם מותקנים הצופרים, והודיעו לגבאי בית הכנסת שהצו מבוטל עקב טעות טכנית. וכך נכתב בהודעה על הביטול: "הרינו להודיעך, כי הוחלט לבטל את הודעת הדרישה שבנדון, הואיל ונמצא, כי בדרישה נפלה טעות טכנית בקשר עם הסעיף עליה נסמכה הדרישה".

למרות זאת, ייתכן כי בכוונת העירייה לשנות את כללי העזר או להסמיך את התביעה על סעיפים אחרים, כפי שציינה בהודעתה "בכוונת העירייה להוציא דרישה חדשה להפסיק לאלתר את השמעת המנגינה / שירה / מוזיקה / המתבצעת על גג בית הכנסת".

יו"ר ש"ס בתל אביב וחבר מועצת העיר, נתן אלנתן, מסר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "אני שמח שהעירייה השכילה להבין כי טעתה ותיקנה את טעותה לפני שבית המשפט היה מאלץ אותה לעשות זאת. הצופרים מופעלים על פי החוק ואין כל בסיס משפטי לדרישת העירייה".

אלנתן הוסיף כי "אם תגיע דרישה חדשה מהעירייה נמשיך עם העתירה לבית המשפט".

עו"ד שחר בקשי מסר ל"כיכר השבת" כי "אני שמח שלאחר שהבהרנו לעירייה בעתירה מפורטת לבית המשפט כי אין כל בסיס לדרישה, העירייה השכילה להבין זאת לפני שהיינו נאלצים להיגרר להתכתשויות בין כותלי בית המשפט".

בשיחה עם "כיכר השבת" אומר רב בית הכנסת, הרב מיכאל ארבוב: "צר לי שגורמים פולטיים גררו את בית הכנסת למלחמות דת, אני שמח שברגע האחרון הבין מי שהבין שלא מן הראוי לנצל את בית הכנסת והשבת ליצירת פילוג בעם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר