מעורר מחאה

זעם: הקומיקאי האנטישמי זכה בעיטור של ממשלת פולין

ריזארד מאקובסקי, סאטיריקן פולני שפרסם בדיחות אנטישמיות וטען כי היהודים מושכים אליהם אנטישמיות, קיבל את העיטור הממשלתי החשוב ביותר שניתן לאמנים במדינה (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
ריזארד מאקובסקי (צילום מסך מתוך פייסבוק)

ריזארד מאקובסקי, סאטיריקן ופובליציסט פולני בן 62, זכה בעיטור הממשלתי החשוב ביותר במדינה, לאחר שפרסם בדיחות ואמירות אנטישמיות בטלויזיה הפולנית וברשת, כך דווח באתר מקומי.

מאקובסקי זכה בשבוע שעבר במדלית ברונזה בפרסי גלויריה ארטיס, לצד 20 אמנים נוספים שתרמו לתרבות במדינה. את המדליה קיבל משר התרבות ההונגרי, פיטר גלינסקי, על רקע מחאתם של ארגונים נגד שנאה ואנטישמיות.

בניין בגטו ורשה המשמש כעדות לשואה (צילום: שאטרסטוק)

ארגון Never Again - לעולם לא שוב, כתב כי מדובר בזכייה מעוררת תהייה. "מאקובסקי הוא מחברם הידוע של מאמרים ושירים הנטועים עמוק בתוך הסטיריאוטיפים האנטישמיים". עוד בשנת 2016, מחה ארגון בני ברית של הונגריה נגד ערוץ שאירח את הקומיקאי בשיר אנטישמי שביצע. בשיר נכתב, "עוולות בענייני כספים קיימות עוד מאז הצימעס והגעשעפט", כרמיזה לטענה כי היהודים עושקים את שכניהם הנוכרים.

יצויין כי בזמן המחאה הישראלית נגד ממשלת פולין שאמרה כי תעניש את מי שיאמר כי פולין היתה שותפה בשואה, הגיב מאקובסקי בטור בו כתב: "יש לחשוד כי המאבק הראוותני של החוגים היהודיים מיועד להצית אנטישמיות".

ועוד מפולין: קברו של מייסד החסידות הפך למגרש כדורגל ("כאן 11")

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר