"חרם על מנאלי"

הודו: ישראלים התבצרו בבית חב"ד מפני אספסוף זועם

אופנוען ישראלי שהיה מעורב בתאונה במנאלי, הודו, ניסה לברוח מהזירה והרגיז את המקומיים, שהחלו להתפרע • ההודים ניפצו את חלונות בית חב"ד בו שהו ישראלים (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
רחוב במנאלי (צילום: שאטרסטוק)

תיירים ישראליים נאצלו להתבצר בבית חב"ד בעיר מנאלי שבהודו, לאחר שאספסוף זועם השתולל ברחובות כמחאה על ישראלי שברח מתאונה בה היה מעורב, כך דווח ב-Ynet.

לפי הדיווח, הכל התחיל לפני כמה ימים כאשר רוכב אופנוע ישראלי שטייל באזור העיר מנאלי, היה מעורב בתאונת דרכים, והחליט לברוח מהזירה. המוני הודים ניצלו את התקרית כדי להביע את זעמם כלפי התיירים מישראל שמרעישים ומלכלכים את העיר, לדעתם. הדבר הגיע לכדי קטטה של ממש בין מטיילים ישראלים לבין עשרות מקומיים.

בשלב מסויים חשו הישראלים מאויימים ונמלטו לבית חב"ד הסמוך, שם התבצרו עד יעבור זעם, אך המוני הודים הגיעו למקום וניסו לשבור את חלונות המבנה בכדי לפרוץ אליו וללמד את הישראלים לקח.

הישראלים המפוחדים יצרו קשר עם השגרירות הישראלית, וזו פעלה לשליחת כוחות משטרה לזירה. השוטרים אכן הגיעו למקום וחילצו את התיירים ללא פגע. במקביל לפעולות החילוץ עצרו השוטרים לחקירה שני פעילים של בית חב"ד המוקמי וכן שני ישראלים שהיו מעורבים בקטטה. לאחר חקירה ממושכת שוחררו שלושה מן העצורים, ואילו הרביעי שוחרר למחרת הקטטה.

תיירות ישראלית, אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

בית חב"ד הגיש תלונה על הנזק שנגרם לחלונות ולדלת הבית בעת שצרו עליו הפורעים המקומיים.

התקרית הציתה דיון בקרב מטיילים ישראליים, שחלקם קרא אף להחרים את מנאלי. בקבוצת פייסבוק בה שותפים תיירים ישראליים כתב אחד החברים כי "בשנה האחרונה האנשים המקומיים או התיירים ההודים במנאלי נפלו על כל הראש. ניסיונות תקיפה, לינצ'ים נגד תיירים. כנראה שהם שכחו בזכות מי יש להם כסף לחיות. אני מציע חרם על מנאלי עד הודעה חדשה. לא הגיוני שיהיה כזה יחס מזלזל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר