יעצור בהדרגה

דיווח: החמאס החליט לעצור את 'טרור העפיפונים'

על פי הדיווח בעיתון 'אל קודס' בחמאס החליטו לעצור בהדרגה - תוך שבוע - את טרור העפיפונים זאת בשל החשש מתקיפה ישראלית נרחבת והאולטימטום המצרי בנושא (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: וויסאם נאסר, פלאש 90)

ארגון הטרור העזתי - חמאס, החליט להפחית באופן הדרגתי את שיגור הרקטות והעפיפונים מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, כך לפי דיווח שפורסם הבוקר (רביעי) בעיתון אל-קודס, המצטט מקורות פלסטינים. לפי הפרסום, השימוש בבלונים ועפיפונים צפוי להיפסק במהלך שבוע הבא. זאת ככל הנראה גם בשל הלחץ המצרי על החמאס לעצור את הירי והאש לכיוון ישראל.

לפי הדיווח, הנהגת חמאס קיימה פגישה במהלך הלילה בעזה וקיבלה החלטה בעניין זה, על מנת למנוע את התדרדרות הרצועה למערכה מול ישראל, נוכח המצב הקשה גם ככה של האוכלוסייה במקום והאיומים של ישראל לפעול בתקיפות.

לפי אותם מקורות, הארגון בחן את האפשרות להגיע להסדרה מול ישראל, לאחר מגעים עם מספר גורמים, כולל מצרים. אותם גורמים הצביעו בפני חמאס על הצורך להפסיק את השימוש בעפיפונים ובלונים "כדי למנוע מישראל להצדיק קיום מתקפה צבאית גדולה".

ההחלטה, לפי עיתון "אל-קודס" הפלסטיני, צפויה לחייב את ישראל להפסיק את התקיפות בעזה - בתמורה להפסקת השימוש בעפיפונים "שגרמה להפסדים משמעותיים לכוחות הכיבוש", לטענת החמאס. יצוין, כי כמובן שהפסקת האש אינה מחייבת את ישראל בשום דרך וכי מדובר במהלך חד צדדי של ארגון הטרור.

כזכור, מצרים הציבה במהלך היומיים האחרונים אולטימטום בפני חמאס להפסיק עם שיגור העפיפונים ובלוני התבערה עד יום ראשון הקרוב. ארגון הטרור מצדו השיב בתגובה לקהיר כי אין ביכולתו לרסן את השיגורים, זאת משום שלדבריו הם מבוצעים בידי "האזרחים הקטנים" של רצועת עזה.

כזכור, בחודשים האחרונים נשרפו אלפי דונמים של צמחיה וחקלאות באמצעות עפיפוני התבערה שהופרחו באלפיהם מרצועת עזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר