פרסום ראשון

אמסלם לדרעי: חוקי העזר בנושא השבת יכללו בחוק הלאום

יו"ר הקואליציה ח"כ דודי אמסלם שיגר מכתב ליו"ר ש"ס השר אריה דרעי ובו התחייבות להכניס תיקון בסעיף השבת ב'חוק הלאום' המבהיר כי גם חוקי העזר העירוניים יהיו כפופים לחוק (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ אמסלם והשר דרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 )

פרסום ראשון: יו"ר הקואליציה ח"כ דודי אמסלם שיגר הבוקר (רביעי) מכתב ליו"ר ש"ס השר אריה דרעי ובו התחייבות להכניס תיקון בסעיף השבת ב'חוק הלאום' המבהיר כי גם חוקי העזר העירוניים יהיו כפופים לחוק יסוד זה, כך נודע ל"כיכר השבת".

התחייבות זו באה לאור דרישתה של ש"ס ביממה האחרונה להתחייבות מפורשת כי נושא השבת יישמר גם לאחר אישור חוק הלאום.

גורמים בש"ס מאשימים את ח"כ בצלאל סמוטריץ ואחרים, כי לאחר שנכשלו בהוספת המילים "יישובים יהודיים" בחוק הלאום, הם מנסים לעורר חששות ופרשנויות שווא בנושאים דתיים במטרה להכשיל את החוק.

כך למשל, בסעיף 10 לחוק הלאום המוצע נכתב: "שבת ומועדי ישראל הם ימי המנוחה הקבועים במדינה; למי שאינם יהודים הזכות לקיים את ימי המנוחה בשבתם ובחגיהם; פרטים לעניין זה ייקבעו בחוק".

פרשנות מוטעית יכולה היתה לבוא ולטעון כי חוקי העזר העירוניים לא יהיו כפופים לחוק הלאום החדש ויצטרכו חקיקה חדשה בנושא, מה שיצור חשש לשמירת השבת בתוך הערים.

אך למרות שהיועמ"ש הבהיר כי הנוסח הקיים כולל את חוקי העזר העירוניים, דרש יו"ר ש"ס השר דרעי את הוספת המילים "או על פיו" המעגן בחוק גם את חוקי העזר.

מכתב ההתחייבות

במכתב ששיגר הבוקר ח"כ אמסלם לשר דרעי נכתב: "אני החתום מטה יו"ר הקואליציה מבקש להבהיר ולחדד בפניך כי כפי שאף נאמר לפרוטוקול בדיון הועדה עמדת היועץ המשפטי לועדה ואף לממשלה לפיה הפרשנות של סעיף 10 לחוק יסוד הלאום הינה בחוק או על פיו לרבות חקיקת משנה כחוקי עזר.

"יחד עם זאת לצורך בהירות הדברים מתחייב אני כי בתחילת המושב הבא של הכנסת נביא להצבעה תיקון לחוק בו נוסיף את המילים 'או על פיו' בסוף סעיף 10 לרווחא דמילתא על אף שאין הכרח בזה כאמור".

ל"כיכר השבת" נודע כי נושא זה הובא לפני נשיא המועצת, ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן על ידי ח"כ יואב בן צור ורמ"ט שר הפנים עו"ד משה ארבל, שאישר לנציגים לא להתנגד לחוק בעקבות התחייבות זו.

בתוך כך, בתום דיון מרתוני בימים האחרונים ולאחר 24 ישיבות ממושכות להכנת הצעת החוק, הוועדה המשותפת לוועדת הכנסת ולוועדת החוקה, חוק ומשפט אישרה היום לקריאות שנייה ושלישית את הצעת חוק הבלאום ברוב של שמונה ח"כים מול שבעה מתנגדים, זאת לאחר שבקשת הרביזיה על החוק נדחתה ברוב של 9 מול 7.

ח"כ אחמד טיבי הודיע בשמו ובשם ח"כ יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת) כי "אנחנו מודיעים בתדהמה על מותה של הדמוקרטיה שגססה בשנים האחרונות וסבלה מהדרה וגזענות זה שיא השפל וההלוויה תתקיים היום במליאה בשעה לא יודעה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר