פרסום ראשון

סערה ברכסים: 'דגל' מטילים וטו על דן כהן ומאיימים

בש"ס יש מי שמבקש להמליך מחדש את דן כהן כראש מועצת רכסים, אך נענים מנגד בהכרזות מלחמתיות מצד 'דגל התורה', המטילים וטו על מועמדותו וטוענים לאי כיבוד ההסכם (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
רייך, כהן ודרעי. ארכיון (צילום: יעקב כהן - פלאש 90)

פרסום ראשון: "מי יכהן כראש מועצת רכסים?", בשאלה הזו מתחבטים קודקודי ש"ס בימים אלו. מן הצד האחד פועלים אנשים מקומיים להמלכה מחודשת של ראש המועצה הקודם ויו"ר ש"ס כיום ביישוב - דן כהן, ומנגד, ב'דגל התורה' מטילים ווטו על מועמדותו.

הבחירות ביישוב הצפוני רכסים אמורות לכאורה להיות השקטות ביותר וללא רעש תקשורתי נלווה, אך מתברר שלא כך הם פני הדברים. גם היישוב הקטן, רוחש התרחשויות מתחת לפני השטח - לקראת הבחירות.

ברכסים ישנו הסכם ותיק, שכובד בכל השנים, הקובע רוטציה בין נציג 'דגל התורה' לנציג ש"ס. כל אחד בתורו מכהן קדנציה ומעביר את המושכות לרעהו. עד כה היו במשחק איש 'דגל התורה' הוותיק איצ'ה רייך מול איש ש"ס דן כהן.

השבוע (ראשון) נערך כינוס פנימי של פעילים, רבנים ונציגי ש"ס ברכסים בו נאם ח"כ ינון אזולאי מש"ס. השמועות שרחשו ביישוב לאחר הכינוס הובילו להגברת המתח בין המפלגות, זאת לאחר שהובן כי דן כהן קיבל את ברכת הדרך לקדנציה נוספת.

גורם בכיר ב'דגל התורה' אומר ל"כיכר השבת" כי "רכסים אינה ככל הערים בהן מתמודדות 'דגל' ברוטציה מול 'אגודה'. ברור לנו כי יש הסכם ונכבד אותו, אך בהסכם נאמר כי הרבנים יכריעו על מועמד מוסכם". לדברי הבכיר: "דן כהן סדין אדום מבחינת 'דגל התורה'. נטיל ווטו על מועמדותו".

ישנם ארבעה שמות שעלו כאפשרות להצבתם מטעם ש"ס: דן כהן – ראש המועצה לשעבר, אברהם כהן – יו"ר המועצה הדתית, נתי חייק (מי שמונה השבוע להוביל את ש"ס בחיפה) ומוטי ויזגן.

בדגל התורה מעוניינים כי מוטי ויזגן, מנהל ישיבת רכסים, יהיה ראש המועצה הבא. ממידע שהגיע ל"כיכר השבת" עולה כי ויזגן העביר את כתובתו, לאחרונה, מחיפה לרכסים.

בכיר ב'דגל' מסר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי "באם לא יתחשבו בדעתנו כמתחייב בהסכם, הרי שנלך למלחמה ראש בראש מול ש"ס - וננצח את הבחירות".

ח"כ ינון אזולאי מסר בתגובה ל"כיכר השבת": "לא באנו להכריז מלחמה, או לתת אמירה באשר לבחירות ברכסים - יישוב המופקד בידיו של יו"ר התנועה אריה דרעי. אנו מחויבים להסכמים הקואליציוניים, וכך נתנהל".

ראש מועצת רכסים איצ'ה רייך מסר ל"כיכר השבת": "אני לא מאמין שהייתה אמירה מצד גורם בש"ס על זהות המועמד מטעמם לראשות. על פי ההסכם הקואליציוני כל מועמד צריך להיות מוסכם על רבני היישוב ובאי הכוח של מפלגת דגל התורה ברכסים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר