מחאה באוסטריה

דויטש: "הגבלות השחיטה - גזענות, זכר לתקופה הנאצית"

אוסקר דויטש, יו"ר הקהילה היהודית בוינה, הגיב על הצעת החוק החדשה כי מי שירצה לשחוט יצטרך אישור מיוחד של הממשלה • גם מנהיגים מוסלמים גינו את ההצעה (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

אוסקר דויטש, יו"ר הקהילה היהודית בוינה בירת אוסטריה, תקף הצעת חוק שיזם חבר פרלמנט ממפלגת FPÖ הקיצונית במדינה, כך מדווח באתר חדשות מקומי.

הצעת החוק תחייב, אם תאושר, את כל המעוניינים בשחיטה כשרה, בקבלת אישור מיוחד ותיאום מול השלטון. את ההצעה יוזם גוטפריד וודהאסל, פוליטיקאי מממשלת אוסטריה התחתונה המשתייך לסיעה הימנית-קיצונית FPÖ ('סיעת החופש של אוסטריה') שנוסדה בשנות ה-50 על ידי קצין לשעבר ב-SS.

סמל מפלגת FPÖ (צילום מסך מתוך פייסבוק)

"זה כמו חוק נגד מי שאינו שייך לגזע הארי", תקף דויטש במהלך ישיבה עם בכירים בקהילה היהודית, ובכך התכוון לגזירה נגד שחיטה, אחד החוקים הראשונים שהעביר הממשל הנאצי בשנת 1933, וחמש שנים לאחר מכן נרקם ה"אנשלוס", שיתוף פעולה בין הממשל הנאצי לממשלת אוסטריה, מה שהוביל לחרם על שחיטה גם באוסטריה.

"אם יהודים רוצים לחיות באוסטריה, הם חייבים שחיטה. מדובר באבן יסוד, זה כמו הצורך בברית מילה", אמר דויטש בראיון לתחנת ברדיו ORF. גם ראשי הקהילות המסולמיות באוסטריה תקפו את ההצעה, שעשויה לאסור שחיטת חלאל - שחיטה מוסלמית במדינה.

אך לדבריו של יוזם החוק וודהאסל, הוא מקדם את ההצעה בגלל "שלומם של בעלי חיים".

יצויין כי מנהיגים מחוזיים של אוסטריה התחתונה, שם מכהן וודהאסל, מבטיחים כי ההצעה לא תמומש. לדבריהם, "לא יהיה דבר כזה, שמישהו יצטרך להירשם כדי לשחוט. חששותיכם לא יתממשו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר