היהודי של פייסבוק

צוקרברג: "הכחשת שואה היא פוגענית, אבל לא נמחק"

המייסד היהודי של הרשת החברתית הפופולרית פייסבוק, מצהיר כי החברה רק תצמצם את חשיפתם של פוסטים פוגעניים • "אנשים טועים לפעמים" (דיגיטל, אפליקציות)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
מארק צוקרברג (צילום: שאטרסטוק)

לאחר שבפייסבוק הודיעו שלמרות מלחמתם ב'פייק ניוז' לא יסירו פוסטים המכחישים את השואה, מסביר מייסדה ומנכ"לה, מארק צוקרברג כי "אנשים טועים לפעמים" ואין צורך להסיר את דבריהם, כך דווח ב'מאקו'.

בראיון שהעניק לפודקאסט הטכנולוגי Recode Decode, אמר צוקרברג כי "המציאות היא שגם אני טועה לפעמים כשאני מדבר באופן פומבי, גם מנהיגים ופוליטיקאים שאנחנו מכבדים". לדבריו, "אני לא חושב שהדבר הנכון לעשות הוא פשוט להסיר אותם מהפלטפורמה שלנו אם הם טועים, אפילו מספר פעמים".

"אני יהודי, ואני מוצא את זה פוגעני מאוד", הצהיר צוקרברג בראיון, "אבל בסופו של יום, אני לא מאמין שאנחנו צריכים להסיר אותם, כי יש שלל דברים שאנשים טועים בהם – ואני לא חושב שהם עושים זאת בכוונה. קשה להוכיח כוונה רעה או לדעת מה הייתה הכוונה המקורית".

פייסבוק (צילום: שאטרסטוק)

המדיניות שבה נוקטת פייסבוק לגבי פוסט שסומן כפוגעני או שקרי, הוא שהפוסט יוכל להישאר, אך יסומן על ידי האלגוריתם כך שהוא יקבל חשיפה נמוכה יותר באופן משמעותי, מדיניות שספגה לא מעט ביקורת, ואף עמדה במוקד של שימוע בן שלוש שעות בקונגרס האמריקני השבוע. צוקרברג מתעקש כי הוא לא צריך להיות זה שמחליט מה ראוי ומה לא ראוי להתקיים ברשת – גם לגבי תופעת ה'פייק ניוז'.

בעקבות הביקורת שעוררו דבריו, שלח צוקרברג הבהרה: "לא התכוונתי להגן על מכחישי שואה ועל כוונותיהם". הוא הוסיף: "הנושא הזה מאוד מאתגר, אך אני מאמין שפעמים רבות הדרך הטובה ביותר להילחם בדיבור הרע, היא על ידי דיבור טוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר