אזעקות צבע אדום

צה"ל תקף בעזה: בחמאס מדווחים על הרוג

כלי טיס של צה"ל ירה לעבר חוליה ששיגרה עפיפוני תבערה לעבר ישראל משטח רצועת עזה. כתוצאה מכך ישנו הרוג אחד ושלושה פצועים. זמן מה לאחר מכן נשמע ה'צבע אדום' (ארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ירי של רימוני גז על מחבלי החמאס (צילום: וויסאם נסר, פלאש 90)

המתיחות בדרום: לפני זמן קצר (חמישי) נשמעו אזעקות צבע אדום בכמה מישובי עוטף עזה, כתוצאה מירי שבוצע מכיוון עזה. ככל הנראה הרקטה או הפצמ"ר נפלו בשטח פתוח. אין נפגעים או נזק.

ירי זה בא בתגובה לתקיפת צה"ל מוקדם יותר, באמצעות כלי טיס, חוליית מחבלים ששיגרה בלוני תבערה סמוך לעמדת חמאס בדרום רצועת עזה. הפלסטינים מדווחים על הרוג ושלושה פצועים. מצה"ל נמסר כי "צה"ל ימשיך לפעול בעצימות גוברת כנגד פעילות הטרור שמוביל ארגון הטרור חמאס ורואה בחומרה כל פעילות מסוג זה".

כמה דקות לאחר מכן נמסר כי מחבלים שיגרו שתי פצצות מרגמה לעבר כוח צה"ל שעסק בפעילות מבצעית במרחב הפרימטר הביטחוני בדרום רצועת עזה. אין נפגעים באירוע.

דובר צה"ל עדכן: "זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח הארץ, אל מועצה אזורית אשכול. בתגובה, צה"ל תקף באמצעות טנק עמדת תצפית של ארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה".

רק אתמול דווח בעיתונות הערבית שבזרוע המדינית והצבאית של חמאס מתכוונים לעצור את הפרחת העפיפונים והבלונים שגרמו לגל ההצתות בעוטף עזה בשלושת החודשים האחרונים זאת בשל איומי ישראל להסלים את המצב ובשל האיומים המצרים.

אך בינתיים באופן רשמי, בחמאס ממשיכים להכחיש את ההחלטה, וטוענים כי ימשיכו בטרור העפיפונים לעבר ישראל. טרור שגרם להצתות ענק ולנזקים של עשרות מיליוני שקלים.

שלשום ביקרו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן באוגדת עזה - והתייחסו למתיחות בדרום. "אנחנו במערכה", אמר נתניהו והוסיף: "יש בה חילופי מהלומות, ואני יכול להגיד שצה"ל ערוך לכל תרחיש. כמוני, כל אזרחי ישראל מאמינים בצה"ל ונותנים לו גיבוי לקראת כל התפתחות אפשרית".

ראש הממשלה נשאל אם ניתן לפתור את המשבר הנוכחי ברצועת עזה מבלי להגיע למערכה רחבה יותר - והשיב: "אני מאמין שאנחנו עושים את הדברים הנכונים. כדאי שיתחילו לשים לב לא רק למה שאנחנו אומרים - אלא גם למה שאנחנו עושים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר