"המפתח זה שקט"

ליברמן: אם השקט יימשך, מעבר כרם שלום ייפתח

שר הביטחון אביגדור ליברמן ערך הערכת מצב במעבר כרם שלום ואמר כי אחרי השקט שהיה אתמול, אם היום ומחר יימשך כך המצב, אז ביום שלישי מעבר כרם שלום ייפתח (אקטואליה)

(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, סיים לפני זמן קצר (ראשון) סיור והערכת מצב במעבר כרם שלום, יחד עם מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אודי אדם ומתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו-רוקון.

לאחר מכן אמר ליברמן כי "סיימנו הערכת מצב לגבי העברת סחורות כאן במעבר כרם שלום. תושבי עזה חייבים להבין שכל עוד בצד שלנו יש בלוני תבערה ויש שריפות, גם שם בצד שלהם החיים לא יחזרו לשגרה ולנורמליות. ראינו אתמול את היום הרגוע ביותר, אולי מאז ה-30 במרץ. לכן המסר שלי לתושבי עזה הוא: אחריות, והמפתח בין היתר זה הלחץ שאתם, תושבי עזה, תפעילו על הנהגת החמאס".

(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

שר הביטחון הוסיף ואמר כי "אם היום ומחר יימשך המצב כפי שהיה אתמול, אז ביום שלישי נחזיר כאן בכרם שלום את החיים למתכונת הרגילה וגם את מרחב הדיג נחזיר לאותם מרחקים כפי שהיו קודם. אבל המפתח זה שקט, רגיעה, אפס בלוני תבערה, אפס חיכוך על הגדר ואפס רקטות או חס וחלילה ירי. אני מקווה שמחכים לנו יומיים רגועים".

ליברמן נשאל האם ישראל עושה איזשהם צעדים לעזור לתושבים בעזה והשיב כי "אנחנו, גם היום, למרות המצב המורכב ולמרות התבערה והשריפה שראינו במקומות כאלו ואחרים אצלנו, עדיין ממשיכים להעביר מזון ותרופות. איננו יכולים לעשות מעבר לכך וכמו שאמרתי לגבי ייצוא סחורות, טובין, חקלאות, טקסטיל, כל הדברים האלו, אך ורק במידה ויישמר שקט מוחלט בצד שלנו, לא בלונים, לא עפיפונים ולא פרובוקציות".

(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

שר הביטחון נשאל, תסכימו להכניס פועלים? והשיב: "אין כרגע שום כוונה להכניס פועלים, אנחנו רחוקים מכך, וכמו שאמרתי הכל תלוי בצד השני".

"בימים אלו עוברות בממוצע כ-140-143 משאיות ביום. בשיא היו עוברות פה 1,000-1,100 משאיות ביום. אז זה כל ההבדל ושכל אחד בצד השני יעשה את החישובים שלו", הוסיף.

(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר