מוצאי תשעה באב

חריג ונדיר: אבן נפלה מהכותל המערבי • צפו

שעות ספורות לאחר צאת צום תשעה באב, לפנות בוקר נפלה אבן ענקית מהוכתל המערבי על רחבת "עזרת ישראל" המכונה "הכותל הרפורמי". לא היו נפגעים והמתחם נסגר• צפו (בארץ)

(צילום: מתוך ynet)

לפנות בוקר (שני), שעות ספורות לאחר צאת צום תשעה באב, אבן ענקית נפלה מהכותל המערבי על רחבת "עזרת ישראל", המכונה "הכותל הרפורמי".

האבן נפלה בסמוך לאישה ששהתה במקום אך היא לא נפגעה ונמלטה כשהיא מבוהלת.

בעקובת נפילת האבן, הנחשבת לחריגה מאוד בכותל המערבי, המתחם נסגר ואנשי רשות העתיקות מקיימים הערכת מצב במקום.

בתיעוד מהמקום ניתן לראות כיצד האבן ניתקת מהכותל ומתנפצת על הרחבה - מטרים ספורים מהאישה שנראית נמלטת בבהלה.

רב הכותל המערבי, הגאון רבי שמואל רבינוביץ, אמר כי "מדובר באירוע חריג ונדיר ביותר שלא אירע זה עשרות שנים. העובדה שאירוע עוצמתי שכזה התרחש לאחר יום הצום ט' באב שבו התאבלנו על חורבן בתי מקדשינו מעוררת תהיות ושאלות אשר נפש האדם קטנה מלהכילן ומחייבת חשבון נפש. אני מודה לבורא עולם על כך שנמנע אסון כבד. הגורמים המקצועיים יחקרו את האירוע".

לאחר נפילת האבן, הגיע למקום ראש העיר ירושלים ניר ברקת, מהנדס העיר אדר' שלמה אשכול ואנשי המחלקה למבנים מסוכנים. לאחר התייעצויות וכדי למנוע סכנה, הוציא מהנדס העיר צו מבנים מסוכנים לאזור והוא גודר ושולט על מנת למנוע כל כניסה אליו עד לטיפול רשות העתיקות במקום. בימים הקרובים תערוך רשות העתיקות מיפוי של האבנים במטרה לשמר אותן ולהסיר כל סכנה.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת ציין, כי "נס גדול קרה הבוקר כאשר האבן במשקל של כ-100 קילו נפלה בסמוך למתפללת בעזרת ישראל ולא פגעה בה. בכוונתי לבקש ממשרד ראש הממשלה האחראי על המקום, להרחיב את הבדיקות התקופתיות שנעשות באמצעות רשות העתיקות בכותל המערבי גם לעזרת ישראל ולכל אורך הכותל המערבי וכן גם לכותל הדרומי, בכדי למנוע תהליך התפוררות ולוודא שניתן להתקרב לכותל ללא סיכון. לאחר השלמת הטיפול התחזוקתי של רשות העתיקות יוסר הצו והרחבה תוחזר לשגרה הנהוגה בה עד כה".

(צילום: הלל מאיר/TPS)
(צילום: הלל מאיר/TPS)
(צילום: הלל מאיר/TPS)
(צילום: הלל מאיר/TPS)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר