מינוי טרי

"לחרדים טוב בצבא": הכירו את הקצין שינהל את המגעים על גיוס חרדים

היום הוחלט על זהות הקצין שיפקד על מנהל כוח אדם באכ"א, תפקיד המוכר היטב לנציגות החרדית העוסקת במשברי גיוס החרדים • "הם באים לצבא, כי טוב להם בו", אמר בעבר (צבא)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אלוף משנה אמיר ודמני (צילום: משה בן נעים)

הרמטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט החליט היום (שני) על שורת מינויים בכירים בדרגת תת אלוף, בהם אחד שהתנהלותו העתידית בתפקידו החדש תשפיע מאוד על הציבור החרדי.

מדובר על תפקיד ראש חטיבת תכנון ומנהל כוח האדם באגף כוח האדם שבצה"ל, אליו ימונה אלוף משנה אמיר ודמני. בחלקו השני של תפקידו, ראש מנהל כוח אדם, צפוי ודמני לעסוק בקו התפר העדין שבין צה"ל לציבור החרדי.

תא"ל ערן שני, המשמש כיום בתפקיד, הוא שסיפק את סך הנתונים הרשמיים מטעם צה"ל על מידת הצורך של הצבא בחיילים חרדים ועל הכמות הרצויה, בין לגופים הרשמיים העוסקים בנושא דוגמת הוועדה המיוחדת במשרד הביטחון שגיבשה את מתווה הגיוס האחרון, ובין כמדווח רשמי בעת דיונים בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת.

מול ראש מנהל כוח אדם ואנשיו, שכל לשכות הגיוס תחת פיקודו, אף מתנהלים המגעים הקבועים של עסקני וועד הישיבות, בעת מעצר צעירים חרדים שהסתבכו מול שלטונות צה"ל כשלא הסדירו במועד את מעמדם כבני ישיבה.

בעבר אמר אל"מ ודמני, בתוקף תפקידו כראש ענף תכנון כח אדם סדיר, בראיון ל'כיכר השבת': "נפגשתי עם אדמו"רים ורבנים, ובתוך החדרים הם תמכו בעובדה שמי שלא לומד ילך לצבא, כי הוא גם תורם וגם מתחזק, כי נמצא במסגרת".

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

"אתה מוצא בצה"ל מכל החסידויות והזרמים, וזה היופי", הוסיף אל"מ ודמני. "אשכנזים וספרדים, ליטאים וחסידי גור, בעלזא, ויז'ניץ וצאנז. אומרים שלא כל המתגייסים חרדים, ואני אומר שאני בודק לפי ישיבות, וכולם חרדים מבית, בוגרי ישיבות ומוסדות חרדיים".

"אני בטוח שטוב לחיילים החרדים בצבא. יש להם 8 סוגים של כשרות, שיעורי תורה, מסייעים להם להשלים פערים. 90 אחוז מהם אף משתלבים לאחר מכן בשוק העבודה. הכל מצוין. שמנו 'מוטו'", אמר אל"מ ודמני, "שחרדי שהתגייס לצבא ייצא ממנו חרדי ואפילו יותר חזק ממה שנכנס. לא רק שלא מתקלקלים פה, אלא להיפך - מתחזקים".

באשר לקמפיין הנגד של "הפלג הירושלמי" וחוגי הקיצונים, אמר הקצין: "אני סבור שהמתקפות מגיעות מאנשים מתוסכלים שמנסים לעצור את התהליך. יש כאלו שחושבים שהמנהיגות שלהם או השליטה שלהם על הציבור תיפגע, ושולחים את האספסוף להפגין. אבל אני לא חושש. מדובר בתהליך שמתקדם. הכלבים נובחים והשיירה עוברת. המתנגדים הם לא הרוב".

חילוץ חייל מידי קיצונים, בסוף השבוע האחרון (צילום: סיעת מעורב ירושלמי)

הקצין הבכיר אף הביע אופטימיות לגבי העתיד: "בעוד דור או שניים נדע לחיות יחד, הצבא הוא גורם שמחבר ומגשר. לפני 10 שנים לא האמינו שיהיו 3,500 חיילים חרדים בצה"ל. אני אומר שבעוד 10 שנים יהיו 10,000 ואין לי בכך ספק. לא צריך לקחת בכוח, הם באים כי טוב להם להגיע".

"מי שבן ישיבה - יישאר בישיבה", הדגיש ודמני, "מי שלומד יומם ולילה כמובן שלא נפנה אליו, אבל זה קשה מאוד, ולא לכולם זה מתאים".

גם לרדיפת החיילים החרדים בידי קיצונים התייחס הקצין שעל קידומו כאמור הוחלט כעת, ואמר: "אנחנו עושים כל מה שאפשר מול רשויות החוק, ומעודדים את האנשים להגיש תלונה במשטרה. אנחנו פועלים גם בכנסת, במישור החוקי והמשפטי, לטיפול דרמטי וחד משמעי בפרעות שעושים בחיילים החרדים. אנחנו רואים את זה בחומרה, ומקווים שזה ייעלם. כשהם ייראו שזה לא מצליח, הם יפסיקו. זו שאלה של זמן".

יצויןן, כי מינויו המדובר של ודמני לתפקיד ראש מנהל כוח אדם, מותנה כרגיל באישורו של שר הביטחון אביגדור ליברמן, שיידרש לאשר גם את שאר המינויים שהוחלט עליה בדש"ב (דיון שיבוצים) האחרון: אל"מ דן גולדפוס לקצין חיל רגלים וצנחנים ראשי, אל"מ אפרים דפרין לראש חטיבת קשרי החוץ באגף התכנון, תא"ל ד' לסגן מפקד פיקוד העומק ואל"מ יעקב הלר למפקד חטיבת הקומנדו במקום אל"מ אבי בלוט שמונה לאחרונה למזכירו הצבאי של ראש הממשלה נתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר