ניצחון בבית המשפט

"אני חוזר בי"; הרב מרדכי בלוי התנצל - ויפצה את יואב ללום

"בריון שכונתי, הג'וליק הזה", כך כינה הרב מוטקה בלוי את עו"ד יואב ללום. שנה אחרי, בדיון בבית המשפט, התנצל בלוי וישלם פיצוי כספי: "ביטויים שאין מקומם לא בתורה ולא ביהדות" (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
מוטק'ה בלוי ועו"ד יואב ללום (צילום: יעקב כהן)

"נאמרו על ידי דברים וביטויים שאין מקומם לא בתורה ולא בהלכה ולא ביהדות", במילים אלו התנצל המחנך הרב מוטק'ה בלוי בפני יו"ר עמותת 'נוער כהלכה', עו"ד יואב ללום. במקביל, בית המשפט פסק כי בלוי ישלם שכר הוצאות עו"ד ופיצוי כספי נוסף,אך דחה את בקשת ללום לפיצוי בסך 140.000 שקלים

לפני כשנה, עת סערה העיר אלעד סביב סוגיית הרישום האזורי, עתר עו"ד יואב ללום לבית משפט המחוזי בירושלים נגד העירייה שלדבריו מבזה את בית המשפט בכך שלא מקיימת את הפסק לקיים רישום אזורי, בית המשפט קיבל את בקשתו של ללום, מה שעורר סערה בתקשורת החרדית.

במהלך שידור ברדיו 'קול חי', תקף הרב מוטק'ה בלוי את ללום במילים קשות, מה שהוביל אותו לתבוע את המחנך לבית המשפט, בגין הוצאת לשון הרע.

בין ההתבטאויות של בלוי נגד ללום נאמר: "בריון שכונתי, שוברים שתיקה החרדי, הג'וליק הזה, הוא הכניס למעצר אברכים יקרים מעמנואל, הוא יורד לחיים לכולם, הוא פשוט מאד מתנהג בבריונות, הוא אדם משועמם שהחליט לקחת לעצמו ואסור להיות איתו בכלל באותו דלת אמות ואסור לצרף אותו למניין, הוא אדם שכל הזמן הולך לערכאות, יואב ללום, שאחרי זה בגד כמו מחוצף גדול", ועוד.

ללום תבע את בלוי בסך 140.000 שקלים. ובמהלך המשפט שהתנהל בשנה האחרונה הגיעו הצדדים להסכמות, בין היתר שהרב בלוי יתנצל על דבריו ושבית המשפט יפסוק ככל העולה על דעתו באשר לשאלה הכספית.

ואכן, במהלך הדיון בבית המשפט, התנצל הרב בלוי בפני עו"ד ללום ואמר: "כאיש חינוך ברור לי שיש להתנהג בתרבותיות ולכבד כל אדם באשר הוא, אותו וויכוח שעלה לטונים בגלל המהות ונאמרו על ידי דברים וביטויים שאין מקומם לא בתורה ולא בהלכה ולא ביהדות. אני חוזר בי מהדברים".

באשר לפיצוי הכספי (ללום דרש 140.000 שקלים), השופט אוהד גורדון פסק כי בלוי ישלם ליו"ר 'נוער כהלכה' סף 3.300 שקלים, וכן סך 11.344 שקלים עבור הוצאות משפט ושכר עו"ד.

עו"ד משה מורגנשטרן, פרקליטו של הרב מוטק'ה בלוי מסר בתגובה: "הרב בלוי עלה לשידור בנושא אזורי הרישום נושא חינוכי חשוב מעין כמותו וזאת לאחר מכתבם של גדולי ישראל שאסרו את הדבר. הרב בלוי הביע את עמדת גדולי הדור בצורה נחרצת.

"בלהט הראיון אמר הרב בלוי ביטויים חריפים. בבית המשפט הרב בלוי התנצל על הדברים וזאת אף כי השופט אמר שאין לו סמכות לחייב התנצלות. הרב בלוי כאיש חינוך סבר שאם התובע נפגע מהדברים הרי שעליו להתנצל. בנוסף הסכים הרב בלוי לפסק דין על דרך הפשרה מבלי שהמשפט נוהל.

"בית המשפט חייב את הרב בלוי בסך של 3300 ש"ח בלבד כפיצוי על הלשון הרע. וזאת למרות שהתביעה הייתה על 140000 ש"ח. הסכום בו הוא חוייב מהווה כ 2% בלבד מהתביעה. מסתבר כי גם השופט הבין את נסיבות אמירת הדברים כמו גם את העובדה שלא נגרם לתובע נזק. הסכום הנוסף בו הוא חוייב הינו החזר הוצאות של התובע".

עו"ד יואב ללום סרב להגיב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר