טרגדיה יוונית

שריפות ענק ביוון: לפחות 50 נהרגו בלהבות

כמה שריפות ענק שפרצו סמוך לעיר הבירה היוונית - אתונה הביאו למותם של לפחות 50 בני אדם ולפציעת מאות. רבים נמלטו מבתיהם. יוון קוראת לעזרת מדינות נוספות (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
האקרופוליס, ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

שריפות יער ענקיות השתוללו גם הלילה (שלישי) ברחבי יוון, והמדינה נאלצה לפרסם קריאה דחופה למדינות זרות כדי שיסייעו לה להתמודד עם האש המתפשטת. אמש השתוללו בין היתר שתי שריפות גדולות באזור אתונה, ועשן כיסה חלקים מהעיר, בכלל זה מעל אתר התיירות המפורסם ביותר ביוון - האקרופוליס. השריפות ברחבי יוון גרמו למותם של לפחות 50 בני אדם, להרס עשרות בתים ולחסימת כבישים, ואילצו אנשים רבים לברוח מבתיהם.

ראש הממשלה אלכסיס ציפרס, נאלץ לקצר את ביקורו בבוסניה כדי לשוב ליוון ולטפל במשבר. שירותי הכבאות של יוון מתקשים מאוד לעמוד בעומס וכאמור קראו לעזרה.

יוון הודיעה אתמול, כי היא זקוקה לסיוע באוויר וביבשה משאר מדינות האיחוד האירופי על רקע השתוללות השריפות באזור אתונה. זו אחת ממכות האש הקשות ביותר שאיתן התמודדה יוון מאז 2007, אז נהרגו בשריפות עשרות בני אדם. נציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי, שוחח הבוקר עם גורמים בכבאות יוון והציע את סיוע ישראל בפעולות כיבוי שריפת הענק.

עקב השריפות הקשות ביוון, הרשויות הישראליות (לשכת רה"מ-המלל, שגרירת ישראל באתונה) פנו לעמיתיהן ביוון על מנת להציע כל סיוע נדרש. בשלב זה השלטונות היוונים מוסרים שהשתלטו על השריפות. "בכל מקרה העמדנו צוותים בכוננות. ישראל עומדת לרשותה של יוון במידה והדבר יידרש. שלטונות יוון הודו לישראל על הצעת הסיוע".

אתמול השתוללו שריפות ממערב לאתונה וגם באזור ממזרח לה. באזור רפינה שבמזרח נתקעו אנשים על חוף ים, חלקם נאלצו לברוח אל המים כדי להימלט מהאש. הם הועלו לסירות שחילצו אותם מהלהבות. הרשויות ביוון גם מחפשות אחרי עשרה תיירים, ככל הנראה מדנמרק, שנראו בורחים מאזור אחת השריפות בסירה.

לפי דיווחים, באזור המזרחי של אתונה עלו באש לפחות 100 בתים ו-200 כלי רכב. הרשויות היווניות קראו לתושבים באזור החוף המערבי של אתונה לעזוב את בתיהם.

200 כבאים נשלחו להתמודד עם שריפת ענק בקינטה, עיירת נופש קטנה כ-54 קילומטרים ממערב לאתונה, השוכנת ליד כביש שעשרות אלפי נהגים עוברים בו מדי יום. בכיר בשירותי הכבאות פנה לתושבים שם דרך הטלוויזיה: "אנשים צריכים לעזוב – לסגור את בתיהם ופשוט לעזוב. אנשים לא יכולים לסבול עשן רב כל כך לאורך שעות רבות כל כך. זה מצב קיצוני".

צבא יוון הגיע לסייע בהתמודדות עם השריפות. שיבושים נרשמו בכמה טיסות שנחתו באתונה, ובשל ראות לקויה נאלצו מטוסים לנחות בשדה תעופה חלופי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר