אבא לילדים - בכלא

חייל חרדי שסירב לחלל את השבת - נשלח ל-14 ימי מחבוש

זכריה מליחי, תושב בני ברק ואב לילדים קטנים, ביקש להימנע מלחלל שבת ולהוביל סמיטריילר צבאי, אך מפקדיו חייבו אותו, משסירב - נשפט ל-14 ימי מחבוש • דובר צה"ל: "צורך מבצעי" (חרדים, צבא)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

פרסום ראשון: חייל חרדי, אב משפחה מבני ברק, נשפט ל-14 ימי מחבוש לאחר שסירב לעבור על ההלכה ולחלל שבת בהובלת סמיטריילר של צה"ל.

כזכור, בערב שבת האחרונה, החלה התחממות בדרום שכמעט והתפתחה לסבב לחימה נוסף ברצועת עזה. חיילים רבים המוצבים בגזרה הדרומית נכנסו לכוננות מלחמה.

זכריה מליחי, תושב העיר בני ברק ואב לילדים קטנים המשרת בדרום, רצה לשמור על ההלכה ולא לחלל את השבת וביקש כי ימצאו לו מחליף עבור הפעולות שלא נצרכות להיעשות דווקא על ידו.

אלא שמפקדיו החליטו אחרת והורו לו להעביר ציוד - סמיטריילר צבאי - בעיצומה של השבת. מליחי, שסירב לעבור על ההלכה, נשפט על ידי המג"ד, כאמור, ל-14 ימי מחבוש בגין סירוב פקודה.

בשיחה עם "כיכר השבת" אומר אחיו, אהרון מליחי: "מדובר בבעל משפחה שהיה אמור לחזור לילדיו שהחלו כעת את חופשת הקיץ, אך בצאת השבת אשתו וילדיו קיבלו בהלם את הבשורה כי אביהם לא יחזור לבית בשבועיים הקרובים רק בגלל שביקש שיכבדו את דתו ומנהגיו – לא לחלל את השבת".

"האם מדובר בפיקוח נפש?", תוהה אחי, "רק אחי הוא זה שיכל להוביל את הסמיטריילר? מצער שצה"ל לא מתחשב ברגשות של חייליו הדתיים ובז להלכה".

דובר צה"ל מסר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "חייל המילואים שהה בכוננות בגדוד הובלה יחד עם חיילים נוספים. לאור האירועים הביטחוניים, החייל התבקש להגיע עם המוביל שלו לגזרת אוגדת עזה. לאור סירובו, על אף הצורך המבצעי, נשפט ל-14 ימי מחבוש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר