הדרמה הביטחונית בצפון

הפלת המטוס הסורי: הטייס נהרג, חברו נפל בשבי דאע"ש

תוצאות הפעולה הדרמטית של צה"ל, בה הופל מטוס סורי שחדר לישראל באמצעות שיגור שני טילי פטריוט, הולכות ומתבררות: טייס אחד נהרג, ולפי המורדים בסוריה - חברו נפל בשבי דאע"ש (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
היירוט, היום (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

אחד מטייסי המטוס הסורי שהופל היום (שלישי) בידי צה"ל נהרג. סוכנות הידיעות הרוסית 'ספוטניק', שדיווחה על כך בהסתמך על "מקור בסוריה", הוסיפה כי גורלו של הטייס השני טרם ידוע, אך המורדים בסוריה מדווחים כי הוא נפל בשבי דאע"ש.

מוקדם יותר דווח ברשתות ערביות רבות, כי המטוס הסורי הופל בשטח סוריה באזור הירמוכ שבשליטת אנשי דאע"ש, מה שמחזק את החשש הסורי לגורלו של הטייס השני.

כזכור, בשעות הצהרים המוקדמות הופעלו אזעקות ברמת הגולן ובעמק הירדן, בשל זיהוי חדירת מטוס סורי לשטח ישראל. אל המטוס שיגר צה"ל שני טילי פטריוט, שהפילו את המטוס.

תושבים בצפת וביישובים רבים בגליל העליון, צפו ביירוט שבוצע משטח ישראל, שעבר מעל לראשם והסתיים כאמור בהצלחה.

תיעוד שיגור טיל היירוט (צילום: באדיבות אושרי אפללו)

דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס תיאר בתדרוך שהעביר לכתבים צבאיים, את שרשרת האירועים שהביאו ליירוט: "בימים האחרונים ניכרת התעצמות בלחימה של הצבא הסורי בניסיון לכבוש ולהשתלט על הגולן הסורי. צה"ל העביר מסר לסורים ולגורמים נוספים בכל הימים האחרונים שלא יאפשר את זליגת הלחימה לשטח ישראל".

"המטוס שיורט", סיפר דובר צה"ל, "הוא מטוס סוחוי 22 או 24, שנע מבסיס T4 לכיוון הגולן. חיל האוויר שיגר שני טילים ויירט אותו. המטוס נפל בשטח סוריה בדרום המדינה. לא ידוע מה מצב הטייסים. האירוע הסתיים".

כשעה לאחר התקרית החריגה, הגיע האישור מגורמי צבא בסוריה, שפורסמה בסוכנות הידיעות הסורית הרשמית. "האויב הישראלי מאשר את תמיכתו בארגוני הטרור, ופגע באחד ממטוסי הקרב שלנו. המטוס ביצע תקיפות בריכוזי הטרור באזור ואדי הירמוך ובשמי סוריה", נכתב בהודעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר