דרמה בבחירות בבירה

יוסי דייטש: "אני רץ לראשות העיר ירושלים - אביא אחדות"

אחרי שקיבל אור ירוק ממרכז אגודת ישראל, יוסי דייטש, סגן ראש העיר ירושלים, הודיע כי הוא מתמודד לראשות העיר. "אביא אחדות. זו המשימה שלי. גם חילוניים יצביעו לי". צפו בתיעוד מיוחד (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
יוסי דייטש, הערב (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

יש מועמד חרדי לראשות העיר ירושלים: יוסי דייטש, סגן ראש עיריית ירושלים, הודיע הערב לאחר ישיבה של מרכז אגודת ישראל, כי הוא רץ לראשות העיר ירושלים. לדבריו, המשימה שלו לתקופה הקרובה היא לאחד סביבו את המגזר החרדי. סגן שר החינוך מאיר פרוש, התייחס לאחר הכרזת דייטש לעקיצה ששיגר ח"כ דוד ביטן (הליכוד) לעבר המגזר החרדי ש"לא יכול לרוץ ביחד" ואמר: "אנחנו נראה לך ביטן, אנחנו נלך ביחד".

מתוך השידור החי ב"כיכר השבת"

עופר ברקוביץ, המועמד החילוני לראשות העיר, התייחס הערב לריצה של יוסי דייטש, וקרא לאחדות חילונית מולו. "הגיעה השעה להתאחד. על פי כל הדיווחים, בקרוב מאוד יציג יוסי דייטש מיהדות התורה את מועמדותו לראשות העיר. מועמדותו תשנה את התמונה - לא ״עוד״ מערכת בחירות, אלא עתידו של הציבור הממלכתי בירושלים".

"הציבור שרוצה שירושלים תהיה של כולם, ולא של מגזר אחד. אלקין וליאון, שחיזרו אחרי הקול החרדי וניסו לסגור דיל בחודשים האחרונים איבדו רלוונטיות, אין להם בסיס תמיכה מספיק גדול בציבור הציוני, והמועמד היחיד שמייצג את ירושלים של כולם הוא עופר ברקוביץ. זה הזמן להתאחד, הירושלמים שרוצים ירושלים של כולם לא יכולים להרשות לעצמם מועמדים בעלי שיעור תמיכה חד-ספרתי".

"רחל עזריה, יוסי חביליו, אבי סלמן - הגיע הזמן לאחריות! זה הזמן לפרוש מהמרוץ, ולהתאחד מאחורי המועמד היחיד שיכול לנצח. אם ירושלים לא תהיה של כולם, היא פשוט לא תהיה ירושלים" נכתב בעמוד הפייסבוק של 'התעוררות', בראשה עומד ברקוביץ.

באגודת ישראל בטוחים: מועמד חרדי יכול לנצח רק עם קולות החרדים

כפי שנחשף אמש ב"כיכר השבת", אחד הנתונים שבאגודת ישראל בטוחים בו, הוא שמועמד חרדי יכול לנצח בירושלים רק עם קולות החרדים. לנתון המפתיע הגיעו במפלגה החסידית על סמך מערכות הבחירות הקודמות והגידול הטבעי.

בבחירות 2003 הצביעו 68,622 מצביעים למפלגות החרדיות, לעומת כ-110 אלף למפלגות חילוניות או דתיות לאומיות. בבחירות 2008 מספר המצביעים חרדים זינק ל-84 אלף קולות למפלגות החרדיות ובבחירות 2013 הקול החרדי כבר עמד על למעלה מ-98 אלף קולות, לעומת 115 אלף קולות למפלגות החילוניות או הדתיות לאומיות, כדוגמת הבית היהודי ומפלגתו של אריה קינג.

מצגת שמפיצים במפלגה וחלקים ממנה מתפרסמים לראשונה ב'כיכר השבת' מראה נתון לפיו הערכה כי הקול החרדי בבחירות הקרובות יעמוד על 117 אלף מצביעים. הנתון מתבסס על גידול טבעי במגזר החרדי. מספר בעלי זכות הבחירה החדשים עומד על 24,563 קולות במגזר החרדי, לעומת כ-16 אלף קולות במגזרים הדתי והחילוני.

הנתונים נשמעים מפתיעים במיוחד, אבל בדיקה של מערכת החינוך בירושלים ב-20 שנה האחרונות מראה גרף עליה רציף במוסדות החינוך החרדי. כך למשל, בשנת הלימודים תשע"ו 65.5% מהתלמידים למדו בחינוך החרדי לעומת 16% בחינוך הממלכתי וכ-18% בממלכתי דתי.

לשאלת השפעת הצטרפותו של מועמד 'עץ', חיים אפשטיין, למרוץ, בטוחים בסביבתו של דייטש כי יגיעו לבסוף לסיכום אתו, "אבל צריך לזכור שאורי לופליאנסקי הביא 20 אלף קולות שלא מהמגזר החרדי, מאיר פרוש, עם כל הקמפיין האנטי-חרדי שהתנהל נגדו, הביא 12 אלף קולות מבחוץ, דייטש יכול במינימום עבודה לגייס 8,000 קולות. זה ממש לא בשמיים", אומר ל'כיכר השבת' אחד ממקורביו של סגן ראש העיר.

צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת
צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת
צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת
צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר