טור פרשנות

הניצחון של אלקין, ההפסד של דרעי ואיווט // ישי כהן

ב'דגל התורה' העריכו כי לבסוף המפלגה תתמוך במועמדותו של דייטש. אבל כיצד ינהג אריה דרעי? האם הוא ייקח הימור ויהיה החרדי הבכיר היחיד שלא יתמוך במועמד חרדי? (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
השרים אריה דרעי ואביגדור ליברמן (צילום: פלאש 90)

"אני תומך בשר זאב אלקין לראשות העיר ירושלים", הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו, במילים אלו הציג השר זאב אלקין ניצחון פנימי, במלחמה קשה עם לא מעט חזיתות. במרכזה: חזית אביגדור ליברמן ואריה דרעי, וחזית דודי אמסלם וסיעת הליכוד המקומית.

בליכוד כולם ידעו, נתניהו אוהב את אלקין, מאמין בו, אבל מי שמונעים את התמיכה הפומבית שלו בו הם יו"ר ש"ס ויו"ר 'ישראל ביתנו', שני שותפיו הבכירים לקואליציה והפוליטיקאים הבכירים שעומדים מאחורי המועמד משה ליאון.

לתמיכת נתניהו משמעות גדולה, כך סבורים דרעי ואיווט, תמיכתו בעיר הבירה יכולה להעביר קולות רבים ממשה ליאון לזאב אלקין. לא סתם ליאון דואג להבהיר בראיונות כי הוא מועמד שבא מתוך הליכוד, ששימש כמנכ"ל אצל רה"מ ועוד. הוא מבין היטב את הכוח שיש בתמיכת נתניהו.

במשך חודשים פעלו שני הבכירים למנוע את תמיכת נתניהו, אלקין הלך נגד הרוח, ידע שלבסוף ביבי יתמוך בו, ואולי גם קיבל הבטחה שכזו בארבע עיניים. מנגד, ליאון עשה הכל כדי שהמהלך לא יצא אל הפועל. עיינו ערך ההקלטה של ליאון שפורסמה בערוץ 2, "נחדיר לביבי שאלקין עושה דיל".

נתניהו ואלקין (צילום:Miriam Alster/Flash90)

איש אינו יודע כיצד תסתיים מערכת הבחירות בעוד כשלושה וחצי חודשים, אך לכולם ברור שהערב סיכוייו של אלקין גדלים. מלבד התמיכה מרבני הציונות הדתית, תמיכה חרדית שקטה גם בתוך הציבור החרדי - לרבות חבר מועצת מכהן, וכעת התמיכה החילונית מצד ראש הממשלה.

משה ליאון יושב ומבין שהוא בבעיה. מי שמסבך את מצבו, לא פחות, הוא יוסי דייטש. שככל הנראה יהיה המועמד החרדי לראשות העיר.

ב'דגל התורה' העריכו באוזניי כי לבסוף המפלגה תתמוך במועמדות דייטש. משא ומתן שבסופו תמיכה פומבית. במצב שכזה כיצד ינהג אריה דרעי? האם ייקח על כתפיו את הביקורת ויהיה הפוליטיקאי החרדי הבכיר היחיד שלא יתמוך במועמד חרדי לראשות העיר ואולי אף יביא להפסד?

יוסי דייטש, היום (חיים גולדברג)

מי שהאזין לראיונות של השר דרעי בשנים האחרונות יכל לשמוע את הביקורת הקשה שלו כנגד החרדים שהביאו לבחירת ניר ברקת על פני משה ליאון. אכן, אי אפשר להשוות בין ליאון לברקת. אבל עדיין, דרעי יזכה לתואר המפוקפק של מי שמנע בחירת ראש עיר חרדי. שלא נדבר על מצב שבו ליאון מפסיד, למרות תמיכת דרעי.

וזה עוד לפני שהגענו למועצת חכמי התורה שבראשות ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן. בקרב חברי המועצת ניתן לשמוע לא מעט קולות על עדיפות של ראש עיר חרדי. עד כמה יצליח דרעי להוביל מהלך של חתימת חברי המועצת בעד ליאון ונגד דייטש? ספק.

לסיום: כולנו קראנו אתמול את התדרוכים על כך שהרבי מסלונים יצא נגד מועמדות חסידו יוסי דייטש. הדיווחים הוכחשו במהירות. השאלה שנותרה פתוחה, האם יתכן שבכיר העובד לצד ליצמן פועל לטובת מועמד אחר, נגד עמדתו של הבוס הגדול, סגן שר הבריאות?

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר