טור אישי

בן ירושלים, למען ירושלים // הרב ישראל גליס

אנחנו רוצים ראש עירייה ולא ראש עיר. ר' אהרון יוסף דייטש נ"י קיבל את ההחלטה, מה שנותר לנו - להתאחד • הרב ישראל גליס מסביר איך בוחרים ראש עיר חרדי לירושלים (טור)

הרב ישראל גליס | כיכר השבת |
יוסי דייטש (צילום: חיים גודלברג, כיכר השבת)

ר' אהרון יוסף דייטש נ"י קיבל אתמול את ההחלטה לעמוד כנציג הציבור לראשות עירית ירושלים, ועכשיו האחדות של הציבור החרדי תלויה אך ורק בנו, שלא נחזור על הטעות כאשר הרב מאיר פרוש הכריז "בן ירושלים, למען ירושלים".

גם הציבור הליטאי שמפולג לקבוצות שונות יתאחדו יחד למען ההצלחה, יש לקוות שהציבור של ש"ס גם יתחבר ויתאחד מסביב למועמדותו של ר' אהרון יוסף דייטש נ"י.

על היתרונות של המועמד ישבו אנשים שזה המקצוע שלהם כדי לתאר את דמותו ואת עשייתו רבת השנים לציבור הכללי וגם ליחיד.

כבן ירושלים, זו גאווה מיוחד לפעול ולהסביר את היתרונות של מי שהוא דור שביעי בירושלים, אשר סבותיו בנו פיזית את ירושלים.

מאז יסוד עיריית ירושלים, זו ההזדמנות להצביע ליליד ירושלים הקודמים: גרשון אגרון, איש שלום, טדי קולק, אהוד אולמרט, אורי לפוליאנסקי - לא נולדו בירושלים, ראש העיר הנוכחי אמנם נולד בירושלים כדור ראשון, אבל בשכונת בית הכרם, כאיש עסקים, הוא לא הריח אף פעם ריח של ביוב עולה על גדותיו, בנותיו לא למדו בקראוון, הוא לא יודע מה קורה או מה לעשות כשנופל החשמל בעצם יום השבת בשכונה חרדית.

כציבור חרדי, יש לנו להודות לראש העיר הנוכחי, הוא עשה הרבה למען הציבור החרדי - במה שיודעים ובמה שלא יודעים, הוא בחר בדרך חדשה וצריך לברך אותו על כך. אבל, המתנה שהוא משאיר לנו, בדמותו של איש שלא מכיר את העיר, שרק לאחרונה עבר לגור בירושלים. יש האומרים שהוא יכול להביא כסף לעיר ממקורות ממשלתיים ואחרים אז הגיע הזמן לומר שירושלים ותושביה הם לא בני ערובה לקומבינת כספים.

אנחנו רוצים ראש עירייה ולא ראש עיר.

ראש עירייה מדבר עם התושב ודואג לצרכיו שיפתחו מאות כיתות לימוד שיהיה אור ברחובות ירושלים ושהמים יזרמו בברזים בבית.

יש רבים ששואלים: איך בוחרים ראש עיר חרדי, שיהיה אחראי על חילולי שבת ולמופעים שלא הולמים את העיר ירושלים?

א. יש לרב אהרון יוסף דייטש גדולי תורה שיורו לו את הדרך והם יתנו לו את העצה הנכונה.

ב. כל המופעים שאינם הולמים את ירושלים יהיו תחת המשרד לענייני ירושלים, ובכלל כל פעולות התרבות יהיו ברשות המשרד לענייני ירושלים ומשרד התרבות.

מה שנותר לנו להתאחד, ומי שיש בכוחו להסביר לאחינו החילונים בירושלים שלירושלים טוב בן ירושלים, ישר ואחראי, שיש לו ניסיון רב בעשייה עירונית.

ישנם גם בתוכנו שיקח להם קצת זמן כדי להגיע למסקנה שהוא האיש ולא ינסו לקלקל - ואלה שיעשו את זה ירשמו לדיראון עולם כמחריבי ירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר