ההצגה והסערה

עורך הדין של הקיצוניים: ההצגה - לא הסתה

הפרקליטות הורתה למשטרה לפתוח בחקירה על סמך כתבתו של יאיר שרקי שהצגיה כביכול הצגה מסיתה במאה שערים, אך עורך הדין של הקיצוניים טוען: בכלל לא היתה הסתה (חדשות)

(צילום: באדיבות חדשות 2)

בל"ג בעומר האחרון, עלתה במאה שערים הצגה מיוחדת, במרכזה כיכבו דמויות של חיילים. קטע מתוך ההצגה, שפורסם בכתבה של העיתונאי יאיר שרקי בחברת החדשות, הצליח לעורר זעם בשל חשד להסתה, והביא את הפרקליטות להורות למשטרה לפתוח בחקירה.

ההצגה. לא הסתה? (צילום: באדיבות חדשות 2)

בתגובה לפרסום ולהוראת הפרקליטות, המשטרה פתחה בחקירה. אלא שלאחר מספר ימים, שיגר עורך הדין נדב גדליהו שמייצג את הקיצוניים, מכתב למחוז ירושלים במשטרה, בו הוא טוען כי לא מדובר בהסתה, וכי חברת החדשות שידרה קטע קצר בלבד מתוך הצגה שלמה.

במכתב, מעלים הקיצוניים גם טענה כי האשמת ההצגה בהסתה מהווה פגיעה בחופש הביטוי, ומציינים כי בית המשפט פסק בעבר בנוגע להצגה חמורה יותר, בה הוצגה שחיטת חיילים, אולם גם שם קבע כי אין בעיה.

גדליהו אמר ל"כיכר השבת" לאחר ההחלטה לפתוח בחקירה כי "תוכן ההצגה חוסה ללא כל צל של ספק תחת חופש הביטוי והאמנות. כל טענה אחרת תיאלץ להתמודד עם השאלה מה דינם של תכנים מגוונים שמועברים בהצגות בכל רחבי הארץ, שרובם ככולם זוכים להגנה דומה, אף כשהם שנויים במחלוקת ו/או קשים מאוד לעיכול".

בהכנת הכתבה השתתף חיים גולדברג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר