סיכום אירועי החום

היום הכי חם בשנה: גל שריפות ושיא בצריכת החשמל

גל שריפות בכל הארץ, ושיא של כל הזמנים בצריכת חשמל על ידי האזרחים. ישראל חווה היום את היום הכי חם בשנה, וברחבי הארץ מורגש עומס חום כבד. סיכום אירועי החום (חדשות, ארץ)

שרי ברינר שיפמן | כיכר השבת |
מטיילים חרדים בצפת, היום (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

גל שריפות ושבירת שיא צריכת החשמל של כל הזמנים - ביום הכי חם בשנה: ביער חורשים שבשרון וביער אחיהוד שבצפון פרצו בשעות הצהריים (רביעי) שריפות שהתפשטו לעבר היישוב נירית. לוחמי אש מתחנות כפר סבא, פתח תקווה ונתניה נאבקו באש בסיוע 4 מטוסי כיבוי שהוזנקו מטייסת "אלעד". מטיילים שתיירו ביער פונו מהמקום והכביש המוביל ליישוב נחסם על ידי המשטרה.

בנגב המערבי האש חולשת על שלושה מוקדים שונים: במושבים נחלה ורעים ובשמורת נחל הבשור. שתיים מו השריפות נגרמו כתוצאה מבלון תבערה שנשלח מעזה. שבעה צוותי כיבוי פועלים לכיבוי שריפת הקוצים במושב נחלה, ללא הצלחה, עקב גודלה וקצב התפשטותה.

ארבעה צוותי כיבוי נוספים מנסים להשיג שליטה על שריפה נוספת בסמיכות למושב זוהר. יצוין כי השריפה איננה מסכנת את היישוב, אך טרם הושגה שליטה עליה.

נשבר שיא בצריכת החשמל בישראל. ארכיון (צילום: יניב נדב, פלאש 90)

ביערות בארי וכיסופים השייכים לקק"ל גם פרצו שריפות, ככל הנראה מבלון תבערה. שריפה נוספת פרצה בלול ביישוב במועצת אשכול. למרבה המזל, בעלי חיים לא נכחו במקום אך נגרם נזק לתשתיות ולציוד. זוהי השריפה השלישית במספר באותו איזור משעות הבוקר. עוברי אורח סיפרו כי ראו בלונים באזור לפני האירוע.

גלעד גבאי, ראש מחוז דרום ברשות הטבע והגנים מסר כי "השריפה בנחל הבשור עודנה בטיפול. מתחילת טרור הבלונים ועד היום נשרפו מעל ל-12 אלף דונם של שמורות טבע, ביניהן שמורת הבשור, בארי - בה רוב שטח השמורה התכלה, גברעם, כרמיה ונחל גרר. מחודש אפריל אנו עוסקים בסיפור הזה בעזרתם הנאמנה של רבש"צים, קק"ל, כוחות הכיבוי, צה"ל ועוד. זוהי עבודה מתישה ביותר שכולי תקווה שתגיע לקיצה בקרוב"

ביער אחיהוד, הקרוב למושב טל אל, פרצה שריפה זו הפעם השניה בשבוע זה, בכמה מוקדים. על הכיבוי עובדים 8 צוותי כיבוי וארבעה מטוסי כיבוי. אין סכנה ליישוב. בסמוך לכביש 85, התפתח מוקד נוסף, שלא בפעם הראשונה בשבוע זה: שלשום גם פרצה שריפה במקום ויש חשש כי הגורם הוא הצתה מכוונת.

יום שרב. ארכיון (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)

כתוצאה מהחום הכבד, בשעה 14:50 נשבר שיא צריכת החשמל והוא עמד על 12,921 מגוואט. מחברת החשמל נמסר כי שיא הצריכה הקודם נרשם בחודש ספטמבר 2015 ועמד על 12,905 מגוואט. עומס החום גרם לקבלת החלטה ביחידות צה"ל על הפסקת האימונים הפיזיים.

מוקדם יותר, חיילת המשרתת בטירונות קרבית בבסיס סיירים שבערבה התמוטטה עקב מכת חום ופונתה לבית חולים כשמצבה מוגדר קל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר