יִתְגַּדַּל וְיִתְקַדַּשׁ

ה'קדיש' של נשיא המדינה במחנה המוות "יאסנובץ"

כשהוא מלווה בנשיאת קרואטיה, נשיא המדינה ראובן ריבלין ביקר במחנה ההשמדה והריכוז "יאסנובץ", הנשיא "קדיש" לזכר עשרות אלפי הקורבנות היהודיים שנספו במחנה (בעולם)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: דוברות הנשיא )

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ביקר אמש (רביעי) במחנה ההשמדה והריכוז "יאסנובץ" מלווה בנשיאת קרואטיה.

יאסנובץ הינו מחנה הריכוז וההשמדה הגדול ביותר בקרואטיה מדרום לבירה זאגרב. המחנה הוקם על ידי משטר האוסטשה של קרואטיה העצמאית, ופעל בין השנים 1941-1945. עשרות אלפי יהודים, נרצחו במחנה.

בטקס שנערך למרגלות האנדרטה המרכזית במחנה, אמר הנשיא "קדיש" לזכר עשרות אלפי הקורבנות היהודיים שנספו במחנה. לאחר מכן נשאו נשיא המדינה ונשיאת קרואטיה דברים והניחו זרים לזכר הנספים למרגלות האנדרטה.

מדברי הנשיא ריבלין: "כארבעים אלף יהודים חיו בשטחה של 'המדינה הקרואטית העצמאית' ערב מלחמת העולם השנייה, קהילות ישראל פרחו כאן, קהילות קטנות אבל פעילות, פטריוטיות. במשך מאות שנים הייתה קרואטיה בית חם ליהודים. אלא שבימי מלחמת העולם השנייה הפך הבית הזה לקבר אחים של מרבית יהודי קרואטיה. רבבות יהודים, מרבית הקהילה היהודית, תינוקות ילדים נשים זקנים וגברים, נרצחו והושמדו באכזריות נוראה, רק בגלל היותם יהודים".

הנשיא הוסיף: "מרבית היהודים שחיו במדינת קרואטיה העצמאית נרצחו כאן במחנה יאסנובץ. איתם רבבות רבות של סרבים וצוענים ומתנגדי המשטר שנרצחו באכזריות."

בסיום דבריו הדגיש הנשיא: "כולנו מחויבים לעשות כל מאמץ לכבד את זכר הנרצחים, ולא לתת יד לחקיקה או לכל פגיעה או השתקה של המחקר ההיסטורי בכל הנוגע למעשי הגרמנים הנאצים, והמשטרים שהיו בעלי בריתם. רק התמודדות כנה ואמיצה עם העבר וחינוך הדור הצעיר, הם שעשויים להבטיח לנו במקום הנורא הזה, כי לעולם לא עוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר