סערת הלאום

הדרוזים זועמים: "אנו נותנים הכל למדינה, ומגיע לנו הכל"

שייח' מוואפק טריף, המנהיג הרוחני הדרוזי, הביע תרעומת על החוק שמפלה בין יהודים לדרוזים. לדבריו העדה תמחה נגד החוק • גם לבני וכחלון תקפו את חוק הלאום (חדשות, בארץ)

השייח' מוואפק טריף (צילום: פלאש 90)

שייח' מוואפק טריף, מנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית, שוחח הבוקר (חמישי) עם אולפן Ynet על חוק הלאום, המפלה לדבריו בין יהודים לדרוזים.

"כל בני העדה הדרוזית שואלים למה זה קרה לנו, לעדה כל כך קטנה שהלכה עם העם היהודי ומדינת ישראל כבר לפני 70 שנים ללא תנאים. אנחנו שואלים - ואין תשובה", אמר השייח' והוסיף כי "אנחנו נותנים למדינת ישראל הכול; אנחנו מראים לכל העולם שכל מי שהולך עם העם היהודי מקבל מה שצריך - שוויון. לצערי, כרגע זה לא קורה".

לדברי טריף, הוא שיגר אתמול (רביעי) מכתב לראש הממשלה נתניהו ובו ביקש לקיים דיון בנושא. "לנו, כעדה הדרוזית, אין שום בעיה עם יהדות המדינה. אנחנו חיים עם זה, אנחנו גאים בזה, אף אחד לא מערער על זה; אבל אנחנו רוצים להיות שותפים כמו שאנחנו שותפים בכל העשייה והשירות בצה"ל", אמר השייח' ל-Ynet.

"הקצינים המשוחררים, ראשי הרשויות ואנשי הדת ייצאו בתהלוכה שקטה ומתורבתת מקבר יתרו, נבי שועייב - לכיוון ת"א. במוצ"ש הבאה יהיה כנס מאוד גדול שאליו נזמין את כל אזרחי מדינת ישראל להשתתף. מה שאני רואה ברחוב הישראלי זו אהדה מאוד גדולה לעדה הדרוזית. מתקשרים אליי מהפשוטים ועד הבכירים ביותר - רמטכ"לים, אלופים ושופטים - מכל עם ישראל כדי להביע תמיכה בעניין הזה ובשוויון של העדה הדרוזית".

שר האוצר משה כחלון (צילום: פלאש90)

גם שר האוצר, משה כחלון, התבטא הבוקר (חמישי) נגד החוק. לדבריו, "חוק הלאום נחקק בפזיזות. טעינו ונתקן - גם לגבי חוק הפונדקאות". בשיחה עם גלי צה"ל הוסיף השר כי עתירתו של חבר מפלגת 'כולנו' אכרם חסון לבג"צ נגד החוק יחד עם שני חכי"ם דרוזים אחרים, היתה בהסכמתו.

יו״ר סיעת המחנה הציוני יואל חסון הגיב בציוץ בטוויטר לדבריו של כחלון: "בוקר טוב לשר כחלון שנזכר להתעורר. האופוזיציה מתריעה, הקואליציה מעבירה וכך חוזר חלילה". הוא הוסיף וכתב כי "סיעת המחנה הציוני תיזום דיון פגרה מיוחד בנושא מחדל חוק הלאום. מצפה לראות את יו״ר כולנו לוקח אחריות, מתייצב שם, עובר מחרטה למעשים ומצטרף אלינו לשינוי החוק".

ח"כ ציפי לבני התייחסה אף היא לסערה בעמוד הטוויטר שלה, וגינתה את הממשלה כשהיא מכנה אותה "ממשלת פגע וברח". לדבריה, הממשלה "פוגעת, בורחת, נתפסת, עומדת למשפט הציבור, מתממת וחושבת שייגמר בהתנצלות. אז לעומת רשלנות - הממשלה פעלה בכוונת מכוון, התעלמה במפגיע מכל האזהרות והצפירות וחוקקה למרות הכל. לא רק את החוקים צריך לתקן אלא גם את הממשלה צריך להחליף".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר