"בעיה שלך שבאת"

בבית חולים פסיכיאטרי: מתנדב חרדי 'נכלא' בכניסת השבת

אברך שמוכר מזה שנים כמתנדב רפואי מסור, שכל מטרתו להעלות חיוך על פניהם של חולים למודי סבל, נקלע בערב שבת האחרון לסיטואציה מקוממת, מול פקידים אטומים בבי"ח פסיכיאטרי (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

מתנדב חרדי שמגיע דרך קבע לחלק שתייה ומיני מתיקה למאושפזים במחלקה הפסיכיאטרית של המרכז הרפואי הרצוג, טוען כי עובדים במקום כלאו אותו ביום שישי, לפני שבוע, עד סמוך לכניסת השבת.

האברך הרב ב. הגיע בשעה 18:30 אל החוסים, אנשים שהחיים לא האירו להם פני בלשון המעטה, למטרתו הרגילה: לנסות ולהעלות חיוך על פניהם למודות הסבל, במיוחד לכבוד שבת קודש.

אלא שלדבריו, פקידי הקבלה במחלקת פסיכאטריה-גברים, שפתחו עבורו את דלת הכניסה הראשונה למתחם, נעלו אותו בכוונה במקום, בין שתי דלתות הכניסה, כך שנמנעה ממנו כל אפשרות תזוזה - לא לצאת החוצה אל ביתו ואף לא להיכנס פנימה.

הסבל הזה, כך לפי תיאורו של המתנדב החרדי המסור, נמתח על פני כ-25 דקות, שבעיניו נדמו כנצח ככל שהשבת מתקרבת והוא למעשה כלוא במקום הפחות צפוי שניתן להעלות על הדעת.

המרכז הרפואי 'הרצוג' (צילום: בית החולים, מתוך wikimedia)

הוא התחנן לצאת או להיכנס, וקרא לעזרת הפקידים במקום, אך זכה לדבריו להתעלמות מכוונת מצידם. הוא לא אמר נואש, צלצל שוב ושוב בפעמון ודפק בדלת בחוזקה, כשכל העת הוא חושב על משפחתו שממתינה לו בביתם שבשכונת מאה שערים בירושלים.

יצוין, כי ברשות המתנדב ישנה תעודה עם אישור משטרתי כראוי, זאת לאחר שבמשך תקופה ארוכה הוא הוכר היטב הן לחולים המאושפזים ב'הרצוג' והן לצוות הרפואי שבדרך כלל מפגין כלפיו הערכה רבה.

"כל מה שאני רואה תמיד לנגד עיני, כמשימת חיים", מסכם הרב ב. בכאב, "הוא לשמח אנשים שלא רגילים להיות מאושרים, אם זה על ידי חלוקת שתייה דיאטטית וכיבוד, ואם זה באמצעות הרעפת דברי עידוד וחיזוק - וזהו שכרי? להיות כלוא ולהרגיש מצוקה כזו בשעת כניסת השבת?".

לדבריו, כשהוא פנה לאחר מכן אל הנהלת בית החולים, גורם מטעמה הצדיק את המעשה ואמר לו את המלים הבאות: "זו בעיה שלך שבאת קרוב לכניסת השבת"...

אילוסטרציה. למצולם אין קשר לתוכן הידיעה (צילום: ארגון רפואה וישועה)

מהמרכז הרפואי הרצוג נמסר בתגובה: "מתנדבי המרכז הרפואי הרצוג מתקבלים בברכה ואולם גם לגבי מתנדבים קיימים נהלים מחייבים. הדבר נהוג בכלל המחלקות ובפרט הפסיכיאטריות. בשל אופי החולים במחלקות הפסיכיאטריות, קיימות מס' דלתות כניסה, שההרשאה לפתיחתן שונה".

"לגבי המתנדב המדובר, הוא כנראה הצליח להיכנס בשתי ההרשאות הראשונות שאינן מצריכות מעורבות של צוות, ובהרשאה ה-3 שנדרשת בה מעורבות צוות, חיכה עד שצוות העובדים יתפנה ויוכל לפתוח את הדלתות".

"יתרה מזאת, קיים איסור מוחלט למען בריאותם של החולים, להכניס אוכל או שתיה ממותקת מכל גורם חיצוני לביה"ח, בכלל זה למתנדבים. נהלים אלה חלים על כלל המתנדבים ואינם אישיים. בימים אלה מתכוונת הנהלת המרכז הרפואי הרצוג לערוך מיפוי של צרכי ההתנדבות בביה"ח והתאמת ההתנדבויות למיניהן לצרכים הנ"ל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר