דיווחים בארה"ב

טראמפ לנתניהו: שחררו את אזרחית טורקיה

אמש איים טראמפ על טורקיה לשחרר כומר אמריקני שעצור במדינה. מתברר שישראל התבקשה לשחרר בתמורה אזרחית טורקיה וכך נעשה אך הטורקים לא שחררו את הכומר (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מדיווח שפורסם הלילה (שישי) ב"וושינגטון פוסט" ישראל הייתה חלק מעסקה שנועדה לשחרר כומר אמריקאי שנעצר בטורקיה. על פי הדיווח, ישראל התבקשה על ידי טראמפ לשחרר את האזרחית הטורקיה, אברו אוזקאן שהלבינה כספים עבור חמאס בעת ביקורה בישראל ואכן עשתה זאת.

אלא שהעסקה נפלה בסופו של דבר, למרות שהטורקים קיבלו את מבוקשם הכומר שוחרר רק למעצר בית ולא לחלוטין וזה מה שכנראה הוביל לאיומים שהשמיע נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נגד טורקיה בחשבון הטוויטר שלו. טראמפ הזהיר שיטיל סנקציות אם הכומר אנדרו ברנסון לא ישוחרר מיידית.

גורם מדיני אישר שטראמפ פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו לשחרר את האזרחית הטורקיה שהוגש נגדה כתב אישום חמור לפני כחודש.

האזרחית הטורקיה. (שמיר אלבז, ynet)

על פי הדיווח, השיחה שבה ביקש טראמפ לשחרר את אוזקאן התקיימה ב-14 ביולי בעת שהנשיא האמריקני שהה בחופשה בסקוטלנד. טראמפ התקשר לנתניהו ומלבד שיחה על סוריה ואיראן, ביקש ממנו גם לשחרר את האזרחית הטורקיה. יום למחרת היא גורשה מישראל.

הכומר ברנסון, אמריקני המתגורר זה 23 שנה בטורקיה הוא אחד מ-50 אלף בני אדם שנעצרו בעקבות ניסיון ההפיכה הכושל בחשד לפעילות בשירות ארגונו של פתהוללה גולן. הוא הוחזק כבר שנתיים במעצר.

אתמול הזהיר טראמפ את מקבילו הטורקי, רג'פ טאיפ ארדואן, כי ארה"ב תטיל סנקציות משמעותיות על טורקיה בשל מעצרו הממושך של הכומר. "הוא סובל מאוד, חייבים לשחרר מייד את איש הדת החף מפשע". דוברו של ארדואן השיב כי הממשל האמריקני לא ישיג את מבוקשו בעזרת איומים. "ארצות הברית חייבת לשקול מחדש את גישתה ולאמץ דרך חדשה ובונה יותר לפני שתפגע עוד יותר באינטרסים שלה וביחסיה עם טורקיה". שר החוץ מבלוט צ'אבושולו הוסיף, כי טורקיה לא תסבול איומים או הוראות מאף אחד. "שלטון החוק בטורקיה תקף על כולם - ללא יוצאים מהכלל", כתב בטוויטר.

גורמים אמריקנים אמרו ל"וושינגטון פוסט" כי טרם הכרזת טראמפ הוא קיים שיחה מתוחה מאוד עם ארדואן. הם הבהירו כי לא היה שום דבר לא ברור בעסקה שנרקמה בין ארה"ב לטורקיה. "הטורקים פספסו הזדמנות אמיתית. ברנסון הוא לא קלף מיקוח", אמר גורם בבית הלבן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר