תופעה חריגה: היד שיש לה חיים משלה

קארן, שהתאוששה מניתוח מוח, שמה לב לתופעה מוזרה: הדיבור שלה השתנה, והכי מוזר - יד שמאל שלה, התרוממה והחלה להתנהג בצורה עצמונית. תופעה מוזרה (מעניין)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

תופעה בריאותית נדירה ומוזרה נצפתה על חולת אפילפסיה בשם קארן. החולה עברה בשנות ה-20 לחייה ניתוח מוח שאמור היה לעזור לה להתמודד עם המחלה הקשה ממנה היא סובלת כבר שנים ארוכות, הרופאים הכניסו אותה לחדר ניתוח, הרדימו אותה וניתקו את האזור במוח שחשדו בו כמוקד לבעיה האפילפטית.

אלא שעל פי הדיווח ב-ynet, לאחר ההתאוששות, קארן שמה לב לתופעה מוזרה: הדיבור שלה השתנה דבר שקורה פעמים רבות בעת ניתוחי מוח, והכי מוזר - יד שמאל שלה, התרוממה והחלה להתנהג בצורה עצמונית.

קארן מתארת בסרטון אנימציה שהקרן לראשונה ב'פסטיבל אנימיקס', כי הרופא שהיה שם שאל אותה אם היא מבינה מה קורה איתה, ובשלב זה היד "החלה להתעצבן", כך מתארת קארן, וקרעה את כפתורי חולצתה.

קארן ביאושה החלה לצעוק על כף ידה שתחדל מההתנהגות המוזרה, אך 'היד' לא נענתה לה. "ליד יש חיים משלה" מספרת קארן, גם לאחר שהשתחררה מבית החולים, היד שלה מדי פעם מכה בה - "היד שלי מרביצה לי" מתארת קארן, "היד רוצה להפוך אותי לאדם מוסרי יותר".

למקרה הנדיר שמתארת קארן, יש שם - "תסמונת היד החוצנית". כתוצאה מכריתת הגשר המחבר בין שני חצאי המוח, "הקורפוס קלוסום". המנתחים כרתו את האזור שבלעדיו נגרם שיבוש בתמסורת החשמלית בין שני צדי המוח. כריתת הגשר מונעת מצד אחד את התפשטות "גל" האפילפסיה במהלך ההתקף, ומצד שני יכולה להעניק במקרים נדירים ליד "חיים משל עצמה", מה שאומר שאת הפקודות היא מקבלת מהחצי הימני של המוח.

קארן חיה כבר תקופה עם העובדה שליד שמאל שלה יש חיים משל עצמה, היא מאמינה כי היד שלה מנסה להפוך אותה למוסרית יותר. לדוגמא - כאשר קארן מנסה לעשן היד מנסה למנוע ממנה זאת, ו"מחטיפה" לה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר