הבחירות בירושלים

אולי דגל התורה צודקים

אולי הם צודקים. כן, יכול להיות שהם צודקים, אנשי 'דגל התורה'. תרוצו לבד ותראו את כוחכם האמיתי, גם 'הפלג', אבל לראשות העיר ירושלים תצביעו רבי אהרון יוסף דייטש (דעות)

הרב ישראל גליס | כיכר השבת |
יוסי דייטש (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

אולי הם צודקים. כן, יכול להיות שהם צודקים, אנשי 'דגל התורה'.

צריך לשמוע בין המילים שלהם את המהלך שלהם. זה התחיל במנגינה "לא התייעצו אתנו, הם החליטו לבד, בלי לדבר אתנו". אחרי יום באה ישיבה של ראשי הדגל, "אנחנו רוצים לדעת מה כוחנו", ולטענתם הם לא ממוקמים נכון במפה הפוליטית בירושלים, בני ברק, בית שמש ועוד.

נכון, הם צודקים. אף אחד לא יודע כמה הם, כמו שאף אחד לא יודע אם חסידות גור יותר גדולה מחסידות בעלזא או כל חצר חסידית אחרת שטוענת למקום השלישי באגודת ישראל. פעם קראו לזה בחירות פנימיות ועדיף שלא יהיה כי החילול ה' שיהיה הוא נוראי.

יש בחירות לרשויות, כל מפלגה תרוץ לבד עם איזה אות שהיא תבחר, גם 'הפלג הירושלמי' חייבים ורוצים להוכיח כמה הם, גם יחד של ישי רוצים להוכיח שהם יותר גדולים מש"ס.

העצה היא, שירוצו כל אחד בנפרד ואז ידעו כמה יש לכל אחד. פה אולי נדע שרוב הציבור הליטאי הנמצא בירושלים בישיבות חברון, מיר, עטרת ישראל ועוד, לא גרים בירושלים ואין להם בירושלים זכות הצבעה.

אל הטענה של ראשי הדגל, ש"אנחנו רוצים פעם אחת ולתמיד להוכיח שאנחנו רוב בירושלים", אכן זו ההזדמנות, בלי חילול ה' אלא ביושר.

אבל... לראשות העיר, בכל אופן בירושלים, ראוי שמכיוון שאגודת ישראל הכריזה על מועמד שלה בברכת גדולי האדמו"רים, הטענה הזאת ש"לא התייעצו אתנו" היא טענת כזב כי היו התייעצויות ביין ראשי אגודה לבין ראשי הדגל, וימים יוכיחו.

כיום אולי כדאי שכולם יתאחדו תחת הבחירה שלו ולמועצה יבאו כל אחד עם המנדטים שקיבל וינהלו משא ומתן ביושר.

הטענה הזאת שרבי יוסי דייטש צריך להוכיח שהוא יכול להביא קולות מהציבור החילוני היא טענה לדעתי מרושעת אבל תתנו לו את הזמן והוא גם את זה יוכיח.

שואלים את גדולי התורה?! מכירים את זה, הגיע הזמן שאתם העסקנים תבינו שהדבר הזה כבר לא עובד היום, יש רשתות תקשורת שיודעים להביא דברים מה חושבים בכל בית של גדולי ישראל, אז תמנעו מאתנו את ה...

ועוד דבר, רק לפני מספר שבועות התכנסו בבנייני האומה אלפי בני תורה שיצאו בלית ברירה לעבודה והם לומדים בשעות הערב כבני כולל לכל דבר, והם כוח שצריך להתחשב בו. מדובר באלפים שיש להם משפחות וכרגיל נוהגים לזלזל בהם, קצת חוסר התחשבות. כשדברתי עם כמה מראשי הארגון הם מצדדים בשלב זה בלתמוך בירושלים ברבי יוסי דייטש מאחר והוא היה העסקן הראשון שמכבד אותם, כאשר העסקונה האחרת נותנת גיבוי למנהלי תלמודי תורה או סמינרים לקטלג אותם בדרגה ב'.

מסקנת הדברים: צודקים אנשי הדגל ואנשי הפלג, תרוצו לבד ותראו את כוחכם האמתי, ולראשות תצביעו רבי אהרון יוסף דייטש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר