ה'לייבור' משתפרת? חבר כתב 'יהודים מוצצים דם' והושעה

הסיעה המותקפת מנסה להוכיח שאינה אנטישמית, ומרחיקה משורותיה חבר שכתב ש'צריך להרוג את כל היהודים התלמודיים' • "מישהו פרץ לחשבון שלי" (חדשות, בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
בניין הפרלמנט בלונדון (צילום: shutterstock)

מפלגת ה'לייבור' הבריטית, שעלתה לכותרות בזמן האחרון לאחר שהחליטה להקל ראש בגילויי אנטישמיות, החליטה להשעות חבר שהסית ברשת נגד יהודים.

כזכור, ג'רמי קורבין, מנהיגה של הסיעה השנייה בגודלה בבריטניה, קבע כי המפלגה לא תיצמד לכללים המקובלים בנוגע לטיפול בגילויי אנטישמיות בקרב חברי ה'לייבור'. בכך עורר גל מחאה מצד ארגונים יהודיים וארגונים נגד אנטישמיות, שקראו לעשות הכל כדי שה'לייבור' לא תזכה בבחירות הבאות.

אך כעת, השעתה הסיעה את דאמיאן אנטיקוט, חבר מועצה מקומית מטעם ה'לייבור', שפרסם בדף הפייסבוק שלו, כי יהודים נוהגים למצוץ דם. בפוסט שלו נכתב, כי "רק יהודים תלמודיים עושים כך. יהודים תלמודיים הם פרזיטים!". הוא הוסיף וכתב כי "אם אתה יהודי שמתייחס לנוכרי באופן שווה, אתה נחשב אצל היהודים כאילו אתה רע כמו הנוכרים. על כל היהודים התלמודיים להיהרג!".

ג'רמי קורבין (צילום: שאטרסטוק)

מי שגילה את הפוסט הוא פוליטיקאי יהודי מצפון לונדון, שהחליט לפרסם את הדברים כדי להמחיש את רמת האנטישמיות ב'לייבור'. הפוסט הגיע לידי הנהגת הסיעה, שהחליטה על השעייתו של אנטיקוט.

"לא אני פרסמתי את הפוסט", ניסה הפוליטיקאי המושעה לתרץ, כשהוא מוסיף כי הוא חי בדיור משותף ואין סיסמאות על המחשב שלו, אך לאחר שהושעה, הודה כי אכן הוא עצמו כתב את הדברים.

לא ברור האם אכן מדובר בשינוי מדיניות בסיעה השמאלנית, ואם כן האם אלו פירות של מחאת הקהילות היהודיות בממלכה ומנהיגיהן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר