שבוע לאחר היירוט

דו"ח צה"ל: למרות הכישלון מפעילי מערכת 'קלע דוד' צדקו

בשבוע שעבר נורו שני טילי 'קלע דוד' לעבר רקטות שאיימו לחדור אל שטח ישראל. הטילים החטיאו והרקטות נפלו בחסדי שמים בשטח סוריה. דו"ח חיל האוויר טוען, כי ההחלטה המבצעית צדקה (צבא)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
השיגור כפי שנראה מצפת (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

בצה"ל פרסמו הערב (ראשון), את תוצאות התחקיר של חיל האוויר לאחר היירוט הכושל של הרקטות בסוריה על ידי טילי 'קלע דוד' (שרביט קסמים לשעבר). הייתה זו הפעם הראשונה שנעשה שימוש מבצעי במערכת.

על פי התחקיר, "תהליך קבלת ההחלטות, אל מול זיהוי האיום ובהתחשב בלוח הזמנים הקצר, היה נכון". עוד הוסיפו בחיל האוויר כי "היבטים טכניים נוספים של האירוע אינם ניתנים לפרסום, וזאת מטעמי ביטחון מידע. כלל הלקחים שעלו בתחקיר ייושמו בפעילות מערך ההגנה האווירית".

בימים האחרונים בוצע תחקיר מבצעי מקיף בחיל האוויר, שממנו עולה כי "המערך מצוי ברמת מוכנות מבצעית וביכולות גבוהות לשמירה על ביטחון אזרחי ישראל ושמי המדינה", על פי הודעת דובר צה"ל.

מערכת קלע דוד, דו"צ

כזכור, ביום שני שעבר זוהו שתי רקטות מסוג SS21 שעל פי מערכות ההגנה האווירית איימו לפגוע בשטח ישראל ובאזרחיה. בעקבות הזיהוי, שוגרו שני מיירטים מתקדמים ויקרים במיוחד מסוג קלע דוד שעלות כל אחד מהם עומד על כמיליון דולר. למרות הכישלון של היירוט הרקטות לא נפלו בשטח ישראל למרות שאחת מהן נפלה קילומטר בלבד מהגבול.

על פי הדו"ח, מפעילי המערכת בחיל האוויר קיבלו החלטה סבירה לשגר את שני הטילים מאתרם הקבוע שבצפון.

התחקיר הראשוני גרס שנקודת הפגיעה של שני הטילים הסורים במעופם, שנמשך בסך הכול בין דקה לדקה וחצי, הייתה בעומק אזור הצפון בישראל. לכן ההחלטה לשגר את הטילים המיירטים הייתה מוצדקת, תוך התעלמות מוחלטת משיקולי עלות כלכלית, שכן מחיר כל טיל קלע דוד הוא כמיליון דולר.

את התחקיר ליוו גם מ'רפאל' יצרני הטיל וזאת כדי לשפר ולייעל את המערכת ולנסות להבין מדוע נכשלה ביירוט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר