"תופעה מדאיגה"

דיווח: מחבלים כלואים מבזבזים בכוונה כמויות מים אדירות

גורמים בשב"ס הודו כי אסירים בטחוניים השוהים בבתי הכלא בישראל משחיתים מים בשווי כ-5.6 מיליון ש"ח בשנה • "מבקשים מאיתנו לחסוך במים, והמחבלים חוגגים?" (בארץ)

אסירים פלסטינים בכלא (צילום: shutterstock)

גורמים בשירות בתי הסוהר הודו כי בבתי הסוהר קיימת תופעה של בזבוז מים במכוון, וכי צריכת המים הממוצעת לאסיר היא בגובה פי 3.5 מזו של אזרח רגיל.

על פי הדיווח באתר 'הקול היהודי', בזמן שממשלת ישראל יוצאת בקמפיין לעידוד החיסכון במים, תחת הכותרת 'ישראל מתייבשת', נוהגים אסירים בטחוניים לבזבז כמויות ענק של מים כאשר הרשויות מודעות לתופעה. לפי שקלול שערך האתר, האסירים צורכים מים בשווי של כ-5,660,000 שקלים מדי שנה.

הדיווח מוסיף, כי אם נחשב את הנתונים רטרואקטיבית, לכל הפחות עשור מאז התגלתה התופעה, נגלה כי בזבוז המים הגיע לכ-7.5 מיליון קוב מים, ששוויים עשרות מיליוני שקלים.

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

גורמים בשב"ס הודו, כאמור, כי הם מודעים לתופעה, והוסיפו כי נעשו ניסיונות לנטר ולהגביל את השימוש המופרז במים. "למרות שניתן למצוא הסברים שונים לצריכת יתר, כאשר כמות השימוש גבוהה מעט מזו של אסירים פליליים, הרי שהנתונים מלמדים על בזבוז מים גדול במיוחד", אמרו הגורמים.

בתגובת שב"ס נמסר, כי "בשב"ס מכירים את התופעה המדאיגה, ופועלים כבר תקופה להגבלת השימוש במים וצמצום הצריכה, בין השאר באמצעות הפרדת מערכת המים של השירותים ממערכת המקלחות". לפי התגובה, "שעות המקלחת יוגבלו משמעותית והצריכה תרד. פעולה תשתיתית זו כבר נעשית, והיא תמשיך ותיושם בכל בתי הסוהר הביטחוניים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר