"פינה רעילה"

בנו של הרב החרדי: "מאמין באנטישמיות במידה מתונה"

ד"ר דוב בכהופר, בנו של רב חרדי מוכר מרובע הברונקס שבניו יורק, הודה שהיה פעיל באתר של גזענים לבנים • "הדברים אינם משקפים את החינוך שקיבלתי" (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
הפגנת גזענים לבנים וניאו נאצים בוירג'יניה, ארה"ב (צילום: shutterstock)

ד"ר דוב בכהופר, רופא ובנו של רב חרדי מוכר המתגורר ברובע הברונקס שבניו יורק, הודה שהיה פעיל באתר של גזענים לבנים, כך דווח בסוכנות הידיעות AP.

בכהופר, המשמש כרדיולוג במרכז הרפואי מונטיפיורי שבברונקס, פוטר השבוע מתפקידו, לאחר שהתגלו תגובות שפרסם באתר גזעני. הרופא נהג לפרסם את תגובותיו תחת השם 'דוב', כשהוא מגדיר את עצמו נשיונליסט אתני, כלומר מאמין בקיומם של לבנים בלבד בארה"ב.

בנוסף, קרא בכהופר לאסור נישואין עם מיעוטים, ולגרש מארצות הברית את אזרחיה שאינם לבנים. הוא אף כתב באחת מתגובותיו, כי הוא מאמין ב'אנטישמיות במידה מתונה', זאת למרות יהדותו.

בהודעה בכתב ששלח בכהופר בסוף השבוע שעבר לסוכנות AP, הודה במיוחס לו והביע חרטה על הדברים. לדבריו, "אני בוש במילים המכאיבות והבלתי ניתנות להצדקה שפרסמתי ברשת, ואשר מוכיחות זלזול מוחלט כלפי קבוצות מיעוט, ואני מתחרט עליהן מעמקי ליבי".

הגדלה

לדבריו, "דבריי ברשת אינם משקפים את החינוך שקיבלתי או את הצורה שבה אני מתייחס לאנשים בחיים האמיתיים. ההתעניינות שלי באתרים גזעניים החלה ב-2016, כשהייתי סקרן לדעת מה נאמר בפורומים אלו על יהודים. אך לאחר זמן מה בפינה רעילה זו של האינטרנט, איבדתי תחושה ביחס לגועל שבה, והתחלתי להשתתף בעצמי בדיאלוגים".

בכהופר הוא כאמור בנו של רב חרדי מוכר, הרב יוסף גבריאל בכהופר. הרב משמש, למרבה האירוניה, כמנהיג ארגון "אורתודוקסים נגד גזענות ואפליה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר